بررسی آسیب‌های اجتماعی شهرستان دنا

با حضور رئیس حوزه نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی قوه قضائیه مسائل و آسیب های اجتماعی شهرستان دنا و بخش مارگون بررسی شد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۵۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱
رئیس حوزه نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی قوهبررسی آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های قضایی شهرستان دنا و بخش مارگون قضائیه گفت: بر اساس پژوهش ها، آمار طلاق در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته و در مقابل آمار ازدواج ۷/۵ درصد کمتر شده است.
حجت الاسلام و المسلمین فاطمی راد افزود: هر پرونده قضایی در جامعه بیش از ۷ میلیون تومان هزینه دارد، بنابراین برای پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی و کاهش هزینه‌ها باید راه‌های اصلاح خانواده را مهیا کنیم.
وی با بیان اینکه از دهه ۷۰ شمسی سیاست گذاران معتقدند بسیاری از هجمه‌ها به سمت نهاد‌های اجتماعی و سنتی ایران نشانه رفته و یکی از این سیاست‌ها خانواده زدایی در جامعه ایرانی است گفت: راه اندازی بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای تلوزیونی در خارج از کشور در راستای همین سیاست و برای حیازدایی و غیرت زدایی و در نتیجه فروپاشی خانواده است.
کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه بیان کرد: بالا رفتن آمار طلاق نتیجه بی اخلاقی‌های اجتماعی است و نابسامانی در حوزه نوجوانان نیز نتیجه بی اخلاقی‌ها و بی سامانی‌های خانواده است.
فاطمی راد با تاکید بر اینکه این معظلات همه افراد جامعه را درگیر می‌کند گفت: در مسئله تهاجم فرهنگی، برنامه ریزان معاند انقلاب به این نتیجه رسیده اند که تنها راه مقابله با نظام اسلامی این است که خانواده را نشانه بگیرند.
فاطمی راد با بیان ویژگی‌های خانواده نمونه گفت: تشکیل خانواده مطلوب باید بر اساس نظم شکل بگیرد، این در حالی است که برخی رسانه‌ها خلاف این را ترویج و توسعه می‌دهند.
وی ادامه داد: اصل اول در زندگی ایمان و نجابت افراد است، این در حالی است که یکی از علت‌های اصلی طلاق، خیانت زوجین به یکدیگر است.
رئیس حوزه نظارت و ارزیابی معاونت فرهنگی قوه قضائیه صمیمیت، احترام گفتاری به همدیگر و آموزش به فرزندان را در تربیت اجتماعی افراد بسیار موثر برشمرد و افزود: خانواده‌ای که اعتماد، مشورت و همفکری و حیا و غیرت در آن جاری باشد خانواده نمونه‌ای است.
ارسال نظرات