فرهنگسازی سبک زندگی اسلامی عزم ملی را می‌طلبد

مسئول بسیج فرهنگیان استان گفت: فرهنگ ‌سازي در باب سبك زندگي در جامعه‌ مي بايد از سوي مردم و در بطن جامعه صورت گيرد.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۵۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سبك زندگي ايراني ـ اسلامي آغاز و مقدمه‌اي براي تمدن سازي نوين اسلامي و در نهايت تحقق پيشرفت و توسعه ايراني ـ اسلامي است.

وی خاطرنشان کرد: يكي از مهمترين دلايل نياز به تمدن ‌سازي نوين اسلامي، تهاجم فرهنگي غرب و تحميل سبك زندگي غربي در جوامع اسلامي است.

این مقام مسئول عنوان کرد: سبك زندگي با وجود آنكه يك بحث فرهنگي محسوب مي شود، نقش و جايگاه مهمي در تمدن‌ سازي دارد و بايد براي طراحي بناي چنين تمدني برنامه ‌ريزي نمود، بسياري از مشكلات و مسائل فرهنگي جامعه ناشي از نبود مباني نظري و فلسفي و تئوريك در زمينه سبك و سلوك زندگي و تمدن سازي ديني در جامعه است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان گفت: سازمان بسیج فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری باتوجه به وظیفه خطیر آموزش و پرورش در امر تعلیم و تربیت و با  تشکیل کارگروه تربیت و اخلاق و محور قرار دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی در تلاش است با حضور اندیشمندان و افراد نخبه و تاثیر گذار از اقشار مختلف جامعه در راستای ترویج این فرهنگ اصیل اسلامی و ملی راهکارهای راهبردی ارائه نماید.

ایزدی تصریح کرد: یکی از مولفه های مهم و اساسی در ترویج این فرهنگ، آموزش و پرورش و معلمان عزیز هستند که با آموزش اصول صحیح زندگی اسلامی در مدارس،طراحی برنامه های رشد و پروش نوجوانان و جوانان در راستای گسترش این فرهنگ و با اختصاص دروسی تحت عنوان سبک زندگی از منظر ائمه معصومین(علیه السلام) و نقد و بررسی سبک های مناسب زندگی در ایران باستان ایفای نقش خواهند نمود.

وی افزود: لذا با توجه به تهاجم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... و تلاش دشمن در راستای تغییر در تمام ابعاد زندگی از جمله مسائل فرهنگی با گسترش فرهنگ سبک زندگی غربی و ولنگاری فرهنگی و تغییر زائقه‌های مردم در ابعاد مختلف و با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مدظله العالی در ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی یک عزم ملی می طلبد تا این مهم در جامعه تحقق یابد.

ارسال نظرات