استاندار زنجان:

لزوم فراهم کردن زمینه لازم مدیران دستگاه های اجرایی جهت فعالیت کارآفرینان به منظور کمک به دولت

همه مدیران دستگاه های اجرایی، باید زمینه لازم را برای فعالیت کارآفرینان و افراد با انگیزه ای که با استفاده از سرمایه شخصی خود و به منظور کمک به دولت، پا به عرصه تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری می گذارند، فراهم کنند.
کد خبر: ۸۹۳۶۰۸۱
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در کارگروه اشتغال استان گفت: هم اکنون در کشور و استان زنجان، بار سنگین ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید و رونق اقتصادی بر دوش بخش خصوصی است.

 اسداله درویش امیری افزود: همه مدیران دستگاه های اجرایی، باید زمینه لازم را برای فعالیت کارآفرینان و افراد با انگیزه ای که با استفاده از سرمایه شخصی خود و به منظور کمک به دولت، پا به عرصه تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری می گذارند، فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از کارآفرینان برتر استان و بیان میزان مشارکت آنها در تولید و اشتغال استان، امر بسیار پسندیده ای است، اظهارداشت:  باید در انتخاب کارآفرینان برتر استان که صادقانه و مشتاقانه به امر سرمایه گذاری و کارآفرینی پرداخته اند، دقت کافی صورت گیرد تا با انتخاب برترین‌های واقعی، زمینه تشویق سایر فعالین این حوزه فراهم شود.

استاندار زنجان تصرح کرد: صیانت و تثبیت مشاغل موجود در کشور، از مهمترین گام هایی است که در دولت یازدهم به منظور حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید برداشته شده و همین سیاست، در دولت دوازدهم نیز استمرار خواهد داشت.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکهحمایت های دولت از بخش اشتغال ضروری است، افزود: فعال سازی شورای اشتغال، اجرای طرح تکاپو، اجرای طرح رونق اقتصادی، ارائه تسهیلات در جهت نوسازی و بهسازی صنایع و رفع موانع تولید، همگی در راستای افزایش تولید و اشتغال در کشور انجام شده و توانسته است این سیاست ها در صیانت از مشاغل موجود، تثبیت اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی جدید موثر باشد.

وی اظهار داشت: شبکه بانکی کشور به ویژه بانک های دولتی طی سال گذشته با جدیت و دلسوزی، حمایت های قابل تقدیری در حوزه تولید و اشتغال داشته اند و حتی بخشی از تسهیلات پرداختی را به طور مستقل از منابع داخلی خود پرداخت کرده اند.

استاندار زنجان تصرح کرد: هنوز برای سالجاری، دستورالعملی در زمینه ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی صنایع از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده که بی شک این تاخیر در آمار ارائه تسهیلات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه بیش از 1362 پروانه بهره برداری و 1531 جواز تاسیس در حوزه صنایع و معادن استان صادر شده است، افزود:بر اساس برآوردهای صورت گرفته، برای این مقدار از جواز تاسیس، نیاز به بیش از 159 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری وجود دارد و در صورتی که تمامی این جواز تاسیس ها و پروانه های بهره برداری با همراهی و حمایت دستگاه های اجرایی استان عملیاتی شود، کمک بزرگی به تولید و اشتغال استان خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظرات