فرمانده انتظامی استان لرستان در جمع خبرنگاران خبر داد:

دستگیر کلاهبرداران ۴ میلیارد ریالی در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان دستگیری ۲ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۱۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری تسنیم بسیج از لرستان؛ سردار محمدمهدیان نسب در جمع خبرنگاران از کشف یک فقره کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد و 100 میلیون ریال در خرم‌آباد خبر داد و اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر این‌که فردی که دارای بنگاه مشاوره املاک است با حیله و ترفند، مبالغی را از آنان کلاهبرداری کرده، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.


وی افزود: پس از انجام تحقیقات گسترده توسط مأموران پلیس آگاهی مشخص شد فرد کلاهبردار با جعل امضاء افرادی که به بنگاه وی مراجعه می‌کنند با تنظیم قولنامه‌های جعلی، منازل را با قیمتی بالاتر از آنچه برای مالکان قولنامه کرده به رهن و اجاره می‌دهد و با این شگرد از تعداد 12 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده است.


فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه متهم در بازجویی انجام‌ شده به جرم خود اعتراف کرد، گفت: فرد متخلف به همراه پرونده برای سیر مراجع قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.


وی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با 2 میلیارد ریال کلاهبرداری در دورود خبر داد و بیان کرد: در پی وصول شکایت تعدادی از شهروندان علیه فردی که با ترفند پرداخت وام و تسهیلات کم‌بهره و ایجاد اشتغال با راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک برای افراد بیکار اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.


سردار مهدیان نسب تصریح کرد: با تحقیقات مأموران پلیس آگاهی مشخص شد فرد مورد نظر با همدستی یک خانم از افراد جویای کار به بهانه راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک و محدود، به آن‌ها قول پرداخت وام کم‌بهره و قرض‌الحسنه را داده و پس از جلب اعتماد آنان با همکاری همدستش از هر نفر مبلغ 4 میلیون تومان به‌حساب خود واریز و 54 جوان و شهروند بیکار را اغفال و کلاهبرداری کرده است.


وی گفت: در تحقیقات به‌عمل‌آمده محرز شد فرد کلاهبردار مبلغ 2 میلیارد ریال از شاکیان کلاهبرداری و متواری شده که بلافاصله عملیات اطلاعاتی برای شناسایی متهم با هماهنگی مقام قضایی آغاز و در نهایت فرد مجرم و همدست وی شناسایی و دستگیر شد.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات