از محل زکات تشویقی صورت گرفت

پرداخت 100میلیون ریال برای بازسازی منازل مددجویان کمیته امداد کوهبنان

امام جمعه کوهبنان گفت: امسال از محل زکات تشویقی مبلغ 100 میلیون برای بازسازی و تعمیر منازل مدد جویان کمیته امداد این شهرستان هزینه شده است
کد خبر: ۸۹۳۶۲۶۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰

حجت‌الاسلام عباس جعفری در حاشیه جلسه ستاد زکات کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج از استان کرمان اظهار داشت: زکات چون مایه پاک کردن اموال و نفس انسان است باید به آن پرداخته شود که هم مال انسان و هم خود انسان پاک می‌شود و زکات گناهان را پاک می‌کند.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: خداوند سه اصل را با سه اصل دیگر همرا دانسته است اینکه اگر کسی نماز بخواند و زکات نپردازد نمازش قابل قبول نیست و همچنین کسی که از والدین خودش تشکر نکند از خدای خود تشکر نکرده است و نیز خداوند انسان را به تقوای الهی و صله رحم امر کرده است و کسی که صله رحم انجام ندهد به تقوای الهی نرسیده است.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) در حدیثی فرمودند، خداوند زکات را قرار داد تا مایه روزی فقرا باشد و همچنین با پرداخت آن موجب افزایش اموال انسان باشد، عنوان کرد: خداوند برای انسان ایمان را قرار داد تا از شرک جدا شود و نماز را قرار داده است که از کبر ونهوت بیرون بیاید و همچنین زکات را قرار داده است که جانش را پاکیزه کند تا روزی‌اش زیاد شود.

جعفری با بیان اینکه باید پرداخت زکات واجب را بین مردم ترویج دهیم چراکه موجب رفع بلاها و گرفتاری‌ها می‌شود، ادامه داد: باید توجه بیشتری به مراکز خیریه و کمیته امداد بشود و و مردم بیشتر در این امر مهم دخیل شوند و برای اینکه زکات ساماندهی شود باید مردم را توجیه کرد تا به موارد رسیدگی و به فقرا و افراد نیازمند جامعه کمک شود.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: امسال از محل زکات تشویقی مبلغ 100 میلیون ریال بابت بازسازی و تعمیر منازل مددجویان کمیته امداد این شهرستان هزینه شده است.

ارسال نظرات