آیت‌الله سعیدی:

"سپاه" منطقه را از مفسدان پاک و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

امام‌جمعه قم گفت: آمریکا امروز مقابل سپاه قهرمان ایران موضع‌گیری می‌کند، اما سپاه تحت زعامت امام خامنه‌ای عزم راسخ دارد که منطقه را از شما فاسدان حفظ کند و نقشه‌های شما را بر آب خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۸۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با بیان اینکه خداوند متعال ارزش اعمال را بر اساس تقوا ارزیابی می‌کند اظهار داشت: برای پاکیزه شدن و تهذیب نفس باید از تقوا کمک گرفت، انسان‌های متقی اعمالشان پاکیزه است و باید این گوهر ارزشمند را در خود تقویت کنیم.

وی با اشاره به آیات سوره ممتحنه گفت: یکی دیگر از مصادیق فتنه مبتلا شدن انسان به بلاها و گرفتاری‌ها است، حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد که به گرفتاری‌ها و بلاها گرفتار نشود چراکه حرف مردم در بلایا و گرفتاری‌ها بسیار سخت است.

 امام‌جمعه قم با اشاره به ماجرای گوساله‌پرست شدن قوم حضرت موسی(ع) بیان کرد: برخورد حضرت موسی(ع) با جناب هارون به‌ قدری ناراحت‌کننده بود که حضرت هارون بیش از گوساله پرسی مردم از شماتت آن‌ها نگران بود، و به حضرت موسی(ع) گفت که پیش مردم مرا شماتت نکن.

آیت‌الله سعیدی گفت: در زندگی حضرت ایوب(ع) نیز مصادیق بسیاری در رابطه با شماتت مردم دیده می‌شود، زمانی که شیطان او را شماتت می‌کرد از خداوند حضرت ایوب(ع) می‌خواهد که از شماتت شیطان او را رها کند.

وی زخم‌زبان مردم در مورد حضرت مریم را مورد اشاره قرار داد و افزود: از امام سجاد(ع) نیز نقل‌شده که در داستان پرحادثه کربلا وقتی به شام رسیدند بر او بسیار سخت گذشت، که حضرت می‌فرمایند این سفر بر من بسیار سخت بود چراکه در شام شهر را آذین کردند و مردم شام به زخم‌زبان و شماتت اهل‌بیت(ع) پرداختند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به جسارت مردم شام به اهل‌بیت(ع) گفت: در این شهر ریختن خاکستر و پرتاب سنگ ‌بر سر اهل‌بیت(ع) شروع شد و اهانت‌ها و جسارت‌های بسیاری بر اهل‌بیت(ع) در این شهر شد.

وی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع) گفت: بر اساس این حدیث اگر کسی خداوند را اطاعت کند دیگران از او اطاعت می‌کنند و کسی که خدا را اطاعت کند از عصبانیت مردم و قدرت‌ها نمی‌ترسد و چنانچه که خدا را با خشم و معصیت صدا بزند مورد خشم قرار می‌گیرد.

 امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در سال 1389 ابراز کرد: این سفر دارای آثار و برکات بسیاری بود همچنین طی این چند سال مقام معظم رهبری در 19 دی مردم شریف قم را به حضور می‌پذیرند و مردم قم همواره مورد عنایت رهبر معظم انقلاب هستند.

آیت‌الله سعیدی به سالروز ورود اهل‌بیت(ع) به شام، سالروز وفات آیت‌الله مهدوی کنی و روز ملی صادرات اشاره و ادامه داد: روز سوم ماه صفر سالروز میلاد امام باقر(ع) است پیشوایی که پشتوانه علمی شیعه مدیون ایشان و امام صادق(ع) است.

وی با اشاره به پذیرش قانون کاپیتولاسیون گفت: نگاه دشمنان به ایران همواره نگاه ارباب‌و رعیتی بود اما پاسخ امام راحل به این قانون نخستین جواب قدرتمند نظام اسلامی به این‌گونه قوانین بود که انجام شد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: دشمنان امروز نیز از ملت عصبانی هستند و این عصبانیت برای آن‌ها ناخوشایند است، آمریکاییان بعد از فروپاشی شوروی سابق دچار توهم ابرقدرتی نیز شدند در حالی‌که آن‌ها ابرقدرت جهان نیستند.

وی بیان کرد: امروز رئیس‌جمهوری آمریکا تاکتیک قلدری را چاشنی دیوانگی کرده و هدف ترامپ این است که دل عده‌ای را در کشور بلرزاند و دلالی این کار را به اروپایی‌ها سپرده است مسئولان باید وجود دست چدنی آمریکا را در دست اروپایی‌ها ببینند و مسئولان نظام باید با قاطعیت و توکل بر خداوند متعال به رژیم آمریکا بگویند که تا به‌حال دیوانه‌تر از تو را سر جایش نشانده و تو را نیز سر جایش خواهد نشاند.

 امام‌جمعه قم ادامه داد: آمریکا امروز مقابل سپاه قهرمان ایران موضع‌گیری می‌کند، اما سپاه تحت زعامت امام خامنه‌ای عزم راسخ دارد که منطقه را از شما فاسدان حفظ کند و نقشه‌های شمارا نقش بر آب خواهد کرد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به مظلومیت مردم میانمار و کشتار آنان گفت: به‌جا است که مردم شهیدپرور قم نیز به این مردم مظلوم و ستمدیده کمک کنند.

ارسال نظرات