امام جمعه اردکان:

ستون های اصلی اقتصاد مقاومتی رونق بخشیدن به تولید داخلی و پرهیز از اسراف است

امام جمعه اردکان با اشاره به ضرورت استقلال اقتصادی کشور گفت: ستون های اصلی اقتصاد مقاومتی رونق بخشیدن به تولید داخلی و پرهیز از اسراف است.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۳۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین حاج سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن بیان اهمیت انس با قرآن کریم بر رعایت حرمت مساجد و تلاش برای پر رونق کردن خانه های خدا و اهمیت دادن به نماز جماعت تأکید کرد.
وی با اشاره به اول ماه صفر و ورود کاروان اهل بیت به شام گفت: باید در عمل پیرو اهل بیت باشیم و حرمت و جایگاه آنها را نگه داریم و در برپایی مجالس عزاداری همت داشته باشیم.
امام جمعه اردکان در ادامه با گرامیداشت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: ورزش و تحرک به ویژه ورش همگانی جدا از ورزش قهرمانی خیلی آثار و برکات دارد چون ورزش، هم روی جسم ما اثر دارد و سلامتی می بخشد و نشاط روح می آورد و هم در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی نقش ایفا می کند.
وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری امروز ورزش برای جامعه ما یک ضرورت است و ایشان به جوانان سفارش می کنند به تحصیل، تهذیب و ورزش. ورزش برای کسانی که سن بالایی دارند مانند یک واجب است.بعضی ها می گویند وقتی برای ورزش کردن ندارندبخصوص افرادی که سن بالاتری دارند ورزش کردن برای آنها خیلی ضروری تر است.
حجت الاسلام شاکر گفت: یکی از مسائلی که در ورزش ما خیلی مورد نیاز است اخلاق ورزشی است. گاهی می بینیم که عده ای ورزش می کنند اما ابتدایی ترین مسائل اخلاقی را رعایت نمی کنند. خروجی هیئت های ورزشی و رشته های ورزشی که جوانان وقت و عمر خود را می گذارند علاوه بر ورزش و تخصص در رشته ورزشی باید اخلاق، رفتار خوب و انصاف باشد.
وی از مسئولین خواست کمک هایی که می شود به همه هیئت ها و رشته های ورزشی داده شود تا جوانانی که علاقمند هستند به رشته های مختلف تشویق شوند.
خطیب جمعه اردکان در ادامه خطبه دوم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جواب یاوه سرایی های ترامپ در سخنرانی خود فرمودند که؛ انسان خیلی ناراحت می شود و نمی خواهد وقت بگذارد برای جواب گویی به اباطیل این رئیس جمهور آمریکا که با سخنرانی ها و گزافه گویی هایش انتقاد هموطنان خود را نیز برانگیخته است اما این نکته برای ما مهم است که ما نباید هیچگاه از دشمنی آمریکا غافل شویم و نباید هیچگاه دشمن را سهل و کوچک بشماریم. دشمن همیشه اهل حیله و نیرنگ است و ما همیشه باید هوشیار باشیم و روحیه دشمن ستیزی و مبارزه با استکبار را در خود زنده نگه بداریم و اگر واقعا کسانی به عمد تلاش هایی می کنند که این روحیه را در جوانان ما تضعیف کنند و بگویند باید مذاکره شود و زمان برخی از شعارها گذشته است و دشمن را بزک کنند و دوست جلوه دهند آنها خیانت می کنند.
وی افزود: اگر در سخنان حضرت امام (ره) دقت کنیم یکی از کلید واژه های سخنرانی های ایشان مبارزه با آمریکا، مبارزه با اسرائیل و مبارزه با استکبار است. مصالح کشور ما اقتضاء می کند که در مقابل دشمن بایستیم.
حجت الاسلام شاکر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ ما استقلال سیاسی پیدا کرده ایم اما استقلال اقتصادی نداریم. وقتی کشوری و ملتی استقلال اقتصادی نداشته باشد و محتاج باشد آنوقت سخنرانی یک رئیس جمهور در پایه های اقتصاد آن مملکت تزلزل ایجاد می کند. راه استقلال اقتصادی کشور ما اقتصاد مقاومتی و ایستادن روی پای خود است و یکی از ستون های اصلی اقتصاد مقاومتی رونق بخشیدن به تولید داخلی و پرهیز از اسراف است.
وی افزود: اگر روحیه یک ملتی روحیه ریخت و پاش و اسراف باشد هرچه هم ثروت تولید می کنیم ضایع می شود. در سالیان نه چندان دور با پیاده شدن سیاست اقتصاد مقاومتی کشورمان به طور کامل همانطور که از نظر سیاسی مستقل شد از نظر اقتصادی نیز استقلال می یابد تا بتوانیم در مقابل دشمنان محکم تر بایستیم.
حجت الاسلام شاکر در بخش پایانی سخنان خود بر کمک به مردم و مسلمانان میانمار و مجاهدان جبهه مقاومت در دفاع از حرم تأکید کرد و گفت: مسلمان نمی تواند نسبت به مظلومان عالم بی تفاوت باشد و این دستور دین اسلام است که یاور مظلوم باشیم.
گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله آقا مصطفی خمینی و سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد.
ارسال نظرات