نفع طرح تحول سلامت بیشتر به پزشکان رسید تا مردم

طرح تحول سلامت قرار بود به نحوی برگزار شود که مردم از آن نفع ببرند ولی این طرح روی کاغذ نقاط مثبت و قابل قوبل زیادی داشت اما در مرحله اجرا، نقاط منفی هم داشت و همین امر سبب وارد آمدن ضربات نسبتاً سنگینی بر پیکره درمان کشور شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۳۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رحیم سیدپور در نشست بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که با حضور رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، اظهار کرد: این طرح قرار بود به نحوی برگزار شود که مردم از آن نفع ببرند ولی این طرح روی کاغذ نقاط مثبت و قابل قوبل زیادی داشت اما در مرحله اجرا، نقاط منفی هم داشت و همین امر سبب وارد آمدن ضربات نسبتاً سنگینی بر پیکره درمان کشور شد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت در حوزه مالی به بیماران بسیار کمک کرد، افزود: در حوزه نیروی انسانی درمانی نیز آسیب سنگینی به پیکره بخش درمانی وارد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر گفت: در مازندران به طور میانگین پنج درصد از مردم برای مسائل درمانی پول گرفته می‌شود و بقیه از محل طرح تحول پرداخت می‌شود ولی از آن بخشی که باید به بیمارستان برگردد، خبری نیست و این موضوع باعث شد تا بیمارستان‌ها در حوزه مالی عملاً نا کارآمد شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود یک‌سال است که نتوانستیم پول آب، برق و تلفن بیمارستان را پرداخت کنیم و آخرین پرداختی ما مربوط به آبان 95 است.

سیدپور با اشاره به اینکه عدم دریافت مطالبات موجب نارضایتی نیروی انسانی که بدنه اصلی و کارگزاران اجرای طرح تحول سلامت شده است، تصریح کرد: بسیاری از پزشکان طرح تحول سلامت اعلام کردند که پس از اتمام مدت زمان قرارداد با این طرح، دیگر همکاری نخواهند کرد و وارد بخش خصوصی می‌شوند.

وی با بیان اینکه وقتی نیروی انسانی احساس ثبات شغلی نکند انگیزه کار کردن هم ندارد، ابراز کرد: 50 درصد پرسنل درمانی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر طرحی یا قراردادی هستند و تقریباً انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نوشهر با تأکید بر اینکه بیمارستان‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به‌رو هستند، افزود: جایگاهی برای آموزش دادن نیروهای درمانی در غرب مازندران وجود ندارد تا کارآمد شوند.

وی بیان کرد: دانشکده‌ای از دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید بخش آموزش درمانی را در غرب مازندران مستقر و فعال کند تا مشکلات غرب مازندران در خلاء پزشکان متخصص حل شود.

سیدپور در پایان با اشاره به اینکه سال‌های سال است که حق همکاری پزشک متخصص فقط هفت هزار تومان است، گفت: بیش از 85 درصد مشکلات درمانی کشور فقط نیاز به قانون اجرایی و برنامه‌ریزی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها