خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آذربایجان شرقی:

دشمنان اسلام درصدد تحریف فرهنگ عاشورا هستند

در آیین خطبه خوانی حضرت زینب(س) در امامزاده سیدمحمد(ع) مراغه با اشاره نقش فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه گفت: دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای فرهنگی و رسانه ای درصدد ایجاد تحریف و تضعیف فرهنگ نهضت عاشورا در جامعه اسلامی هستند.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۱۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن کاملی فر افزود: دشمنان قسم خورده اسلام، پس از واقعه عاشورا همواره با ایجاد شبهه ها و ایجاد بدعت های مختلف این واقعه عظیم را در معرض تحریف قرار دادند.

وی ادامه داد: توطئه تحریف فرهنگ حسینی و عاشورایی در بین امت اسلامی با تشخیص درست و به موقع حضرت زینب (س) و با سخنرانی کوبنده آن حضرت در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا  در اولین روزهای شکل گیری آن نهضت عظیم اسلامی، با شکست همراه شد.

حجت الاسلام کاملی فر اضافه کرد:  حضرت زینب(س) با وجود مصیبت ها و سختی هایی که دیدند، در برابر یزید به عنوان مظهر ظلم و جور ایستادند و از واقعه عاشورا به زیبائی یاد کردند که این امر نشان از ایمان، ولایتمداری و ایستادگی این بانوی بزرگ اسلام در برابر محنت ها و ظلم ها بود.

وی ولایت مداری حضرت زینب(س) را از مهم ترین ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام عنوان و بیان کرد: آن حضرت همواره از امام حسین(ع) تبعیت کرده و در صحنه بزرگ عاشورا و پس از آن نیز ولایتمداری خود را در عمل به اثبات رسانید.

حجت الاسلام کاملی فر افزود: ولایتمداری یعنی تابع امر ولی زمان خود بودن، به گونه ای که تمام اعمال و حرکات و تصمیمات فرد، مورد رضایت امام زمانش باشد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در مسیر ولایتمداری و تبعیت از امام عصر خویش، خانه، زندگی و فرزندانش را برای انجام رسالت عظیم امامت و ولایت فدا کرد و نمونه و الگوی بارزی برای نسل های آینده شدند.

حجت الاسلام کاملی فر اضافه کرد: امروز نیز ولایت مدار واقعی کسی است که در تصمیم ها و تشخیص هایش تابع و مطیع محض ولایت فقیه باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: اکنون نیز پس از  38 سال شکست انواع تهدیدهای سیاسی و اقتصادی دشمن به در سایه صبر و استقامت مادران و خانواده های شهدا و ولایتمداری ملت بزرگ ایران محقق شده است.

حجت الاسلام کاملی فر افزود: انقلاب حسینی و اسلامی کشورمان نیز در سایه تدابیر رهبر انقلاب و ولایتمداری مردم ایران اسلامی روز به روز  گسترده تر، ریشه دارتر و نفوذ ناپذیرتر شده است.

وی عفاف و حجاب را از نیازهای اساسی جامعه اسلامی عنوان و اظهار داشت: زنان جامعه باید با الگوگیری از حضرت زینب(س) حامل این پیام مهم و عظیم در جامعه کنونی باشند.

 وی افزود: حضرت زینب(س) در کنار رسالت عظیم خود که تبیین نهضت عاشورا بود، حجاب و عفاف نیز برای بانوان اسلامی به عنوان فرهنگی جامع و ماندگار معرفی می کردند.

آیین خطبه خوانی حضرت زینب(س) به همت جامعه بسیج زنان مراغه در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها