آغاز رزمایش «آیرن مجیک -۱۸» بین آمریکا و امارات متحده عربی

امارات متحده عربی از برگزاری رزمایشی ۲ هفته‌ای با نیروهای نظامی آمریکا خبر داده است.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۹۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج ، رزمایش مشترک «آیرن مجیک -18» از پنجشنبه گذشته بین ارتش آمریکا و امارات متحده عربی آغاز شد.

به نوشته خبرگزاری  اماراتی «وام» این رزمایش بخشی از عملیات نظامی مشترک نیروهای مسلح امارات متحده عربی است که در طول سال با نیروهای کشورهای دوست به منظور افزایش کارایی رزمی، کسب تخصص بیشتر و تلاش برای یکپارچه کردن مفاهیم نظامی بین طرفین شرکت کننده برگزار می‌شود.

 به نوشته این خبرگزاری، این رزمایش در چارچوب موافقتنامه‌ همکاری نظامی مشترک بین امارات متحده عربی و آمریکا قرار دارد و به هدف تقویت همکاری، فعالیت مشترک و تبادل تخصص در زمینه‌های نظامی است و همچنین به ارتقاء قابلیت‌های جنگی ارتش و افزایش هماهنگی بین نیروهای مسلح امارات متحده عربی و همتایان خود کمک می‌کند.

خبرگزاری وام در خاتمه نوشت: رزمایش آیرن مجیک -18 به مدت دو هفته ادامه دارد و به‌هدف افزایش بهره‌وری دفاعی در عملیات نظامی، آموزش برنامه ریزی و اجرای عملیات جنگی و پشتیبانی از عملیات دریایی، حمله به نواحی چند لایه، بکارگیری سلاح‌های مختلف، مهمات واقعی و فعالیت‌های آموزشی و امنیتی داخلی به‌جهت افزایش کارایی نیروهای مسلح امارات و منطبق با آخرین فن‌آوری‌های نظامی طراحی شده است.

 

ارسال نظرات