کارشناس تربیت بدنی:

ورزش ضامن سلامتی است

کارشناس تربیت بدنی در جمع رزمندگان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام به مناسبت هفته تربیت بدنی، گفت: ورزش ضامن سلامتی است.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۴۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ احمد الله وردی در همایشی به مناسبت هفته تربیت بدنی و تبیین نقش ورزش در سلامت روان که با حضور رزمندگان تیپ 44 حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد،  اظهار کرد: پیاده روی دشمن پوکی استخوان است.

الله وردی، ضمن اشاره به اهمیت ورزش در سلامتی گفت: اهمیت ورزش کردن و پرداختن به سلامتی بر کسی پوشیده نیست چنانچه مقام معظم رهبری هم می فرمایند«ورزش برای جوانان لازم و برای افراد مسن واجب است»؛ اما متاسفانه غفلت و کاهلی در انجام ورزش و گاهی هم ناآگاهی از روش و نوع تمرینات ورزشی باعث بروز برخی مشکلات در افراد می شود.

وی تصریح کرد: کمردرد، پوکی استخوان، مشکلات گوارشی، گرفتگی عضلات بدن، مشکلات دستگاه عصبی و ... از پیامدهای ناآگاهی از شیوه صحیح ورزش می باشد که بر روی سلامت روانی افراد نیز تإثیر می گذارد.

الله وردی در ادامه به برخی تاثیرات ورزش روی سلامت جسم و روان انسان اشاره کرد و گفت: ورزش کردن و تمرینات تربیت بدنی در زمینه دستگاه های حرکتی، عضلات بدن را تقویت و قدرت کاری را بالا می برد، از آرتروز جلوگیری کرده و استحکام مفاصل و استخوان ها را موجب می شود و استخوان ها را تقویت می کند، در زمینه دستگاه عصبی موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی شده و بین سیستم عصبی و عضلات هماهنگی ایجاد می کند.

وی همچنین ادامه داد: ورزش بر سلامت روان انسان تاثیر مثبت گذاشته و موجب کاهش فشارهای روحی و روانی در فرد شده که در نتیجه آن چالاکی و ارزش کارایی انسان را بالا می برد ، طراوت و شادابی به ارمغان می آورد و موجب بالا رفتن اعتماد به نفس می شود.

الله وردی اضافه کرد: در اثر ورزش صحیح، قوای ذهنی تقویت شده، در شناخت توانایی فرد تاثیر دارد،  همچنین انجام ورزش از خستگی زودرس جلوگیری می کند و بسیاری نتایج دیگر که متاسفانه از آنها غفلت می کنیم و قدر خود را نمی دانیم.

وی در پایان به نحوه صحیح ایستادن و نشستن و انجام فعالیت های روزانه اشاره کرد و علت بیشتر کمردردهای شایع در بین افراد را رعایت نکردن قواعد و شیوه صحیح انجام امور و اعمال مکانیکی عضلات دانست.

ارسال نظرات