خبرهای داغ:
سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌شرقی:

پنج هزار ویزا در آذربایجان‌شرقی صادر شده است

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌‌شرقی گفت: تا دیروز بیش از هفت هزار ویزا در آذربایجان‌شرقی،غربی و اردبیل صادر شده که بیش از پنج هزار مورد مربوط به آذربایجان‌شرقی و مابقی مربوط به استان‌های همجوار است.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۶۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل بابایی‌راغب در خصوص اقدامات انجام شده در خصوص اربعین حسینی اظهار داشت: در حوزه وزارت خارجه طی نشستی که بین سفیر ایران و عراق و اعضای کمیته ستاد ملی انجام شد،معدودی ابهامات در بحث گذرنامه و صدور ویزا وجود داشت که رفع شد.

وی افزود: همچنین استقرار دفاتر صدور ویزا در استان‌ها نسبت به سال گذشته زودتر انجام شد و گروه صدور ویزای سفارت عراق در سازمان حج استان مستقر شدند و تا دیروز بیش از 7 هزار ویزا در استان آذربایجان‌شرقی،غربی و اردبیل صادر شده که بیش از 5 هزار مورد مربوط به آذربایجان‌شرقی و مابقی مربوط به استان‌های همجوار است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت خارجه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: تنها نکات اصلی مورد نظر وزارت امور خارجه  این بود که برای حضور در اربعین حسینی و سفر به کشور عراق ویزا اخذ شود و الحمدالله در سال‌جاری با بحث اخذ ویزای انفرادی نیز موافقت شده که این امر موجب رفع بسیاری از مشکلات شده است.

وی در خصوص بحث هزینه ویزا نیز بیان کرد: در گذشته هزینه ویزا 180 هزار تومان بوده که به دلیل افزایش برخی هزینه‌هایی که عراق مطرح کرده،هزینه اخذ ویزا نیز افزوده‌ شده، در این راستا در حال مذاکره با دولت عراق هستیم.

بابایی‌راغب خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه دخل و تصرفی در مبلغ اعلامی سفارت عراق انجام نمی‌شود و مبلغی که برای صدور ویزا پرداخت می‌شود، کاملاً به‌ حساب ریالی سفارت عراق در تهران واریز می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد دخل و تصرفی در این مبلغ بکند.

وی در خصوص مدت‌ زمان مشخص‌ شده برای اخذ ویزا بیان کرد: از مردم عزیز نیز خواهشمندیم تا اخذ ویزا را به‌ روزهای آخر موکول نکنند و در این رابطه باید اطلاع‌رسانی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها