نیاز به تکنولوژی برای حل مشکل زباله در مازندران ضرورت دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: یکی از مشکلات مازندران بحث زباله است و نیاز به تکنولوژی جدید داریم که یکی از آنها زباله‎سوز است، کارخانه زباله‎سوز نوشهر تا پایان سال‎جاری تکمیل و افتتاح می‎شود و زباله‌سوز ساری نیز در نیمه نخست سال 97 راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۰۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در نشست نمایندگان تشکل‎های مردم‎نهاد و کارآفرینان مازندران که با معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند در امر محیط زیست موفق باشد، تشکل‌ها و خانواده‌ها باید کمک کنند تا محیط زیست سالم داشته باشیم.

وی افزود: یکی از مشکلات مازندران بحث زباله است و نیاز به تکنولوژی جدید داریم که یکی از آنها زباله‎سوز است، کارخانه زباله‎سوز نوشهر تا پایان سال‎جاری تکمیل و افتتاح می‎شود و زباله‌سوز ساری نیز در نیمه نخست سال 97 راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره تفکیک زباله بیان کرد: در این زمینه نیاز به کمک همه تشکل‌ها داریم و اگر همه کمک کنند شرایط بهتری خواهیم داشت.

این مسؤول گفت: حال محیط زیست اصلاً خوب نیست، حال زمین هم خوب نیست؛ زمانی بود که یک‌هزار میلی‌متر باران داشتیم اما در سال‌جاری کمتر از 700 میلی‌متر باران باریده و سفره‌های آب زیرزمینی بعضاً تا 70 درصد خشک شده است.

ابراهیمی‌کارنامی با اشاره به تجمع کارگران شرکت چوب و کاغذ و گلایه آنها از اجرای طرح تنفس جنگل‌ها خاطرنشان کرد: اندک جنگل باقی‌مانده را باید حفظ کنیم، اجرای طرح تنفس جنگل‎ها باید ادامه پیدا کند و این کار بزرگ نباید ابتر بماند.

وی بیان کرد: در حوزه کودکان نیز بسیار حساس هستیم، کودکان سرمایه‌های اجتماعی هستند و باید از این سنین آموزش‎های لازم ببینند که چگونه بتوانند از محیط زیست سالم استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان گفت: محیط زیست متعلق به همه است، از هر طرحی که به اشتغال سبز و برنامه‌هایی که به محیط زیست کمک کند حمایت می‌کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار