مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

مسدود کردن 125 حلقه چاه در نیمه نخست سال

125 حلقه چاه در نیمه نخست امسال و 832 حلقه چاه غیر مجاز در 6 ماهه دوم سال گذشته مسدود شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۶۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان به کاهش بارندگی ها و نزولات آسمانی در سالجاری و پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال های گذشته اشاره کرد و گفت: ضروری است با توجه به این کاهش بارندگی ها، میزان مصرف آب در بخش های مختلف استان و کشور کاهش یافته و بهره وری از آب های سطحی و زیرزمینی افزایش یابد.

 یوسف رضاپور با اشاره به میزان مصرف آب در کشور را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: مقدار متوسط مصرف آب در کشور افزود: بیش از ۱۱۰ درصد است؛ این در حالی است که بر اساس آمارهای جهانی، مصرف متوسط بیش از ۸۴ درصد، به عنوان شرایط بحران آبی قلمداد می شود.

وی حضور و همراهی دستگاه قضایی در برخورد با متخلفین برداشت غیر مجاز آب را موثر دانست و اظهار داشت: با کمک دستگاه قضایی، می توان نسبت به ارائه دادخواست خسارت و مقابله با استفاده کنندگان غیر مجاز آب در استان اقدام کرد.

رضاپور از مسدود کردن 125 حلقه چاه در نیمه نخست امسال و 832 حلقه چاه غیر مجاز در 6 ماهه دوم سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: تاکنون از مجموع 7 هزار و 369 حلقه چاه غیر مجاز استان، حدود 1312 حلقه چاه مسدود شده است و امیدواریم در نیمه دوم سالجاری و با همراهی دستگاه قضایی، تعداد بیشتری از چاه های غیر مجاز استان را مسدود نموده و با متخلفین برداشت غیر قانونی از ذخایر آب استان، برخورد شود.

وی به توقیف 16 دستگاه از ادوات حفاری غیر مجاز استان طی 6 ماه اول سالجاری اشاره کرد و گفت: شرکت آب منطقه ای به جرایم و برخوردهای قضایی انجام شده با متخلفین برداشت غیر مجاز آب، به عنوان محلی برای کسب درآمد نگاه نمی کند؛ بلکه جرائم اخذ شده را در راستای تعادل بخشی، تغذیه مصنوعی و تقویت آبخوان های هر منطقه هزینه می کند.

 

ارسال نظرات