امام جمعه ابرکوه:

برای رفع توقعات برخی نمایندگان و مسئولان، استاندار غیربومی انتخاب نکنید

امام جمعه ابرکوه ضمن بیان اینکه گزینش استاندار برای یزد در وزارت کشور قفل شده است، گفت: مسئولان مربوطه جهت رفع سطح توقعات برخی نمایندگان و مسئولان استانی، از استاندار غیربومی صرف نظر کنند.
کد خبر: ۸۹۳۸۸۶۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در جمع نمازگزاران مسجد جامع، به مناسبت روزملل متحد اظهار کرد: سازمان ملل عملاً سازمان دول مستکبر شده است، که فقط دولت‌های غربی و آمریکا را شامل می‌شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: این سازمان ملل، مرگ و میر کودکان و مردم، بمباران مدارس و بیمارستان ها، کشته شدن زنان و کودکان بی گناه و بی پناه در یمن، عراق، افغانستان و دیگر کشور‌های اسلامی را می‌بیند، اما خم به ابرو نمی‌آورد و با سکوت حامیانه خود نسل کشی مسلمانان را از اهداف عملی خود وانمود می‌کنند.

وی در موضوع به نتیجه نرسیدن گزینش استاندار یزد نیز گفت: یکی از مقامات وزارت کشور در این خصوص به اینجانب گفت؛ در گفتگو‌های حضوری و غیر حضوری با نمایندگان استان، مورد پیشنهادی آن‌ها به دلایلی مستند مورد قبول وزارت کشور نیست و مواردی را هم که وزارت کشور پیشنهاد می‌کند مورد پذیرش آنان نیست.

حسینی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد گزینش سکان دار امور اجرایی استان یزد در وزارت کشور هنگ کرده و قفل شده است. زیرا آخرین گفتگو‌های حضوری نمایندگان استان با وزیر کشور عصر روز گذشته (دوشنبه ۱/۸/۹۶) در وزارت کشور صورت گرفته است، ولی تاکنون به سرانجام نرسیده است.

ملاک توانمندی و مدیریت قوی در انتخاب استاندار یزد لحاظ شود
امام جمعه ابرکوه گفت: دیدگاه جامعه روحانیون استان بر این است، که توانمندی و مدیریت قوی در بخش فرهنگی، مذهبی، عمرانی و صنعتی، شاخصه اصلی استاندار یزد باشد و وزارت کشور اساساً استاندار را محور و ناظر بر امور می‌داند و می‌گوید؛ مدیریت فرهنگی و عمرانی استان ها، توسط معاونین و سپس مدیران کل قابل اجرا است.

وی اذعان کرد: بنابر این در بخش مدیریت کلان استان، استاندار قوی لازم است و گزینه‌های توانمند نیز وجود دارند، اما بعضی نمایندگان سیاسی برخورد می‌کنند و انتخاب شخص خاص را ملاک قرار می‌دهند و شایستگی‌ها را فرع بر اصل می‌دانند.

حسینی با اشاره به گفتگو با شخصیت کلیدی وزارت کشور در راستای گزینش استاندار غیربومی، تصریح کرد: برای تصدی سکان اجرایی استان، در یزد قحط الرجال نیست، بلکه نیرو‌های قابل و توانمند بومی هستند و شما برای رفع سطح توقعات برخی نمایندگان و مسئولان استانی نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

امام جمعه ابرکوه در پایان تأکید کرد: نهایتاً برای بازشدن این فقل باید یکی از طرفین نمایندگان و وزارت کشور، باید کوتاه بیایند و هماهنگ شوند.
ارسال نظرات