رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان :

آموزشهای فنی و حرفه ای ای نقش در توانمند سازی دانشجویان و تحصیل کنندگان دارد

آموزشهای فنی و حرفه ای ای نقش بسیار ارزنده ای در توانمند سازی کارجویان بویژه دانشجویان و تحصیل کنندگان دارد و در ایجاد مشاغل و توسعه اشتغال پایدار ،بسیار با اهمیت و تاثیر گزار است.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۹۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای زنجان گفت : یکی از مشکلات اصلی جامعه و مردم در حال حاضر بحث بیکاری می باشد و البته درصد بیکاری کسانی که از مهارت کافی برخوردارند خیلی کم می باشد و برای مقابله با معضل بیکاری در جامعه  باید به آموزش و افزایش مهارت در بین جوانان بخصوص دانشجویان توجه بیشتری داشته باشیم.

دکتر رجایی با اشاره به اینکه آموزش های مهارتی موجب ارتقای سطح فرهنگ کار و کارآفرینی می شود، افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای ای نقش بسیار ارزنده ای در توانمند سازی کارجویان بویژه دانشجویان و تحصیل کنندگان دارد و در ایجاد مشاغل و توسعه اشتغال پایدار ،بسیار با اهمیت و تاثیر گزار است.

وی داشتن مهارت را حلقه مفقوده بین دانشگاه‌ها و صنعت دانست و اظهار داشت: دانشگاه می‌تواند این خلأ را پر کند چراکه علم و پژوهش در صورتی که با مهارت و کارآفرینی دنبال شود نتیجه‌ بخش خواهد بود.

دکتر رجایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان این آمادگی را دارد تا مرکز ارتقاء شایستگی حرفه ای دانشجویان(  scd )را در محل این دانشگاه راه اندازی کند، تصریح کرد: هدف اصلی همکاری دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای باید این موضوع باشد که حلقه‌های گمشده آموزش مهارت محور را در استان پیدا کرده و چالش‌ها را برطرف نمود.

گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد، کمیته‌ای متشکل از کارشناسان دو دستگاه تشکیل و زمینه‌های همکاری هر دو دستگاه با انعقاد تفاهمنامه آموزشی مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

 

ارسال نظرات