معاون سیاسی استاندار لرستان:

رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت استان‌ها تعریف شود

معاون سیاسی استاندار لرستان گفت: با بازنگری جدی در رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی استان رشته‌هایی متناسب با ظرفیت مغفول مانده استان راه‌اندازی شود و توسعه ببخشند رشته‌هایی که در استان ظرفیتش وجود دارد و باید کاربردی شود
کد خبر: ۸۹۳۹۲۷۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳



به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حبیب‌الله خجسته پور در مراسم تجلیل از دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علمی کاربردی که با حضور امید ریس دانشگاه علمی کاربردی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی دانشگاهی متعلق به نسل سوم است که بنا است علم و مهارت را به هم پیوند دهد و به سمت تولید ثروت حرکت کند چراکه جامعه ما به‌صورت بالقوه ثروتمند‌است اما به فعل درآوردن این ثروت و تولید ثروت نیازمند ترکیب علم و مهارت است.
و ی افزود: با ارزیابی‌هایی که صورت گرفته از راهکارهای ترکیب این دو تأسیس دانشگاهی با این عنوان بوده که علوم کاربردی را بر اساس تقاضای جامعه هدف اعلام می‌کند تشکیل دهد.
معاون سیاسی استاندار لرستان بیان کرد: خوشبختیم بعد از دو ده از راه‌اندازی این دانشگاه لرستان نیز مانند دیگر استان‌ها ازلحاظ توسعه کمی و تنوع رشته‌ای شاهد بالندگی و حضور دانشجویان هستیم و کسانی که به دنبال کسب مهارت در کنار کسب علم هستند.
وی خواسته خود را از امید تصریح کرد: با بازنگری جدی در رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی استان رشته‌هایی متناسب با ظرفیت مغفول مانده استان راه‌اندازی شود و توسعه ببخشند رشته‌هایی که در استان ظرفیتش وجود دارد و باید کاربردی شود.
خجسته پور گفت: حوزه گردشگری حوزه‌ای است که همیشه در استان بر آن تأکیدداریم که برای تبدیل استانی به‌عنوان مقصد گردشگری نیازمند وجود کارشناسان زبده برای امر گردشگری هستیم تا بتوان ثروت آفرینی کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما هنوز راه درازی در پیش داریم که آحاد جامعه ما از کنار گردشگری به‌عنوان یک علم و در کنار آن به‌عنوان صنعت عبور کنند و دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر باشد.
معاون سیاسی استانداری لرستان افزود: در مورد سایر ظرفیت‌های استان مانند معادن شاهدیم به دلیل عدم وجود رشته‌هایی که بتوانند معادن ما را فراوری کنند شاهد خام فروشی در سطح استان هستیم و می‌طلبد افرادی پرورش یابند که بتواند صنعت ما را رشد دهند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت دیگر موجود در استان ظرفیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: چراکه بسیاری از نیروهای کارا استان در استان‌های دیگر فعالیت می‌کنند اگر بتوانیم کمک کنیم تا در استان مشغول شوند.
خجسته پور با اشاره به اینکه به دنبال کیفیت‌بخشی تأثیرگذاری بیشتر دانشگاه علمی کاربردی تفاهم‌نامه تهیه‌شده به امضای استاندار در راستای توسعه دانشگاه علمی کاربردی در استان بسته‌شده است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات