مدیر مرکز رشد واحدهای فناور

دومین دوره مسابقات دانش آموزی پار علم و فناوری برگزار می شود

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور : نخستین دوره از مسابقات سال گذشته توسط این مرکز با همکاری و حمایت پارک علم و فناوری مازندران انجام شد و در مسابقات سال‌جاری، بخش دانش‌آموزی نیز علاوه بر بخش دانشجویی و آزاد به این مسابقات اضافه شد که ارزیابی آن به‌صورت جداگانه انجام پذیرفت و جوایز نقدی و نفیسی به 10 ایده برتر هر بخش تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۵۷
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مجید یوسفی  در گفت‌وگویی با تأکید بر اهمیت حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریا اظهار کرد: مرکز رشد واحدهای فناور نوشهر وابسته به پارک علم و فناوری مازندران در نظر دارد، در راستای توجه به ایده‌پردازی و حمایت از اندیشه‌های نوین در حوزه دریایی، دومین دوره مسابقات ملی ایده‌بازار دریایی را به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی سومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی را برگزار کند.

وی افزود: نخستین دوره از مسابقات سال گذشته توسط این مرکز با همکاری و حمایت پارک علم و فناوری مازندران انجام شد و در مسابقات سال‌جاری، بخش دانش‌آموزی نیز علاوه بر بخش دانشجویی و آزاد به این مسابقات اضافه شد که ارزیابی آن به‌صورت جداگانه انجام پذیرفت و جوایز نقدی و نفیسی به 10 ایده برتر هر بخش تعلق می‌گیرد.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور با اشاره به اینکه تاکنون 425 ایده دریافت شده است، گفت: از میان طرح‌های دریافتی 299 ایده توانستند به مرحله دوم راه یابند که از این تعداد، 211 ایده در بخش دانش‌آموزی و 88 ایده در بخش دانشجویی توانستند به مرحله دوم راه یابند.

این مسؤول ادامه داد: ایده‌ها در پنج گروه و در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد ازجمله صنایع دفاع دریایی، مهندسی دریایی، مهندسی الکترونیک، مخابرات و ارتباطات دریایی، عمومی گردشگری و اقتصاد دریایی همچنین علوم پایه دریایی و فناوری‌های زیستی دسته‌بندی شده‌اند.

یوسفی با اشاره به مرحله دوم ارزیابی ایده‌های دریافتی اظهار کرد: در مرحله دوم ارزیابی ایده بازار دریایی، 299 ایده برگزیده در پنج محور توسط 60 نفر اعضای کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت که 152 ایده توانستند به مرحله سوم راه یابند و از این میان 103 ایده  در بخش دانش‌آموزی و 49 ایده در بخش دانشجویی دریافت شده است.

به گزارش فارس، دبیر بخش ایده‌بازار دریایی در سومین جشنواره دریا مسیر پیشرفت با اشاره به بخش سوم ارزیابی ایده‌های دریایی گفت: در این بخش هر ایده در سه دقیقه توسط ایده‌پرداز ارائه می‌شود و ارائه ایده در بخش‌های اسلاید، سخنرانی، عکس و فیلم اختیاری است.

مهدی ترابی افزود: ارزیابی ایده‌ها در همان پنج گروه ذکرشده در مرحله دوم و در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی توسط 40 نفر از اعضای کمیته علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان نیز 34 ایده به مرحله نهایی راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه مرحله آخر این ارزیابی در تاریخ 11 آبان‌ماه در حاشیه برگزاری جشنواره صورت خواهد گرفت، گفت: در بخش پایانی 34 ایده انتخاب می‌شود که 21 ایده در بخش دانش‌آموزی و 14 ایده در بخش دانشجویی است.

این فعال بخش ایده‌بازار افزود: ارزیابی ایده‌ها به‌صورت جداگانه در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی توسط 20 نفر از اعضای کمیته علمی صورت خواهد گرفت و در هر بخش از 10 ایده برتر و ایده منتخب داوران تقدیر خواهد شد.

براساس این گزارش سومین جشنواره ملی دریا، مسیر پیشرفت با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی از 9 الی 11 آبان‌ماه سال‌جاری در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‎شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها