خبرهای داغ:
در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز؛

رونمایی از کامیونت نمایش عروسکی آذربایجان شرقی

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از رونمایی کامیونت نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۹۹۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هادی یوسف زاده با اعلام این خبر گفت:‌ از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سپاسگزاریم که با اعتماد به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه کودک این نمایشگاه را به ما سپرد.

وی ‌با بیان این که بخشی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری که در مراکز کانون انجام می‌شود و امکان حضور در نمایشگاه را دارد به صورت فشرده در غرفه کانون آمده افزود: حضور ماشین کتابخانه سیار، کامیونت سیار نمایش عروسکی و ... از جمله این فعالیت‌ها هستند.

یوسف زاده کارگاه برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی، کارگاه نقاشی، کارگاه اوریگامی، کارگاه قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش فیلم و نمایش عروسکی را از جمله برنامه‌های ارائه شده در غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برشمرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی عنوان کرد: ما انتظار داریم خانواده‌ها پس از آشنایی با فعالیت‌های کانون در این نمایشگاه کودکان خود را به عنوان امانت‌های فرهنگی به ما بسپارند چرا که کانون جزو دستگاه‌هایی است که با آموزش‌های غیر مستقیم، نقش مستقیم در کشف استعداد و توانایی‌های کودکان دارد.

یوسف زاده، در خصوص توسعه فضای مجازی و حضور این تکنولوژی جدید در بین خانواده‌ها تاکید کرد: اگر بتوانیم این مطلب را در میان خانواده ها و کودکان نهادینه کنیم که حتی در عصر فضای مجازی باز هم کتاب و کتابخوانی اهمیت خود را دارد، بدون شک بازخورد خوبی در ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد داشت.

وی با بیان این که وجود فضاهای مجازی هم فرصت و هم تهدید است ادامه داد:‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرتال کودک ٢٤ را تاسیس کرده که کل فعالیت‌های کانون را در فضای مجازی برای کودکان ارائه می‌دهد.

یوسف زاده خاطرنشان کرد: در راستای تربیت درست نباید از فضای مجازی هم غافل شد و بچه‌ها را هم نباید ترساند. فضای مجازی فضایی نیست که بچه‌ها را از آن بترسانیم بلکه باید شیوه استفاده‌ی صحیح از آن را به فرزندانمان بیاموزیم.

 پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان‌شرقی از دوم تا هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها