مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

پیاده روی اربعین حماسه جهانی و مایه عزت اسلام و مسلمین است

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز گفت: پیاده روی اربعین یک حماسه جهانی و مایه ی عزت اسلام و مسلمین است.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۲۷
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) در جمع کارکنان سپاه استان با تسلیت ایام ماه صفر و فرارسیدن اربعین سید و سالارشهیدان، با اشاره به روایتی از امام حسن عسگری(علیه السلام) پنج نشانه مؤمن را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز افزود: بر اساس روایت امام یازدهم؛ 51 رکعت نماز در شبانه روز- زیارت اباعبدالله الحسین در اربعین- انگشتر در دست راست کردن- پیشانی برخاک گذاشتن و بسم الله الرحمن الرحیم را در نماز آشکارا گفتن از نشانه های پنج گانه مؤمنین است.

وی، گفت: زیارت اربعین یکی از زیارات بسیار مهم است که خواندن این زیارت بسیار وارد شده است، چه برای آنانکه در جوار امام(علیه السلام ) هستند و چه کسانی که از راه دور زیارت اربعین می خوانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان چهارمحال و بختیاری  تأکید کرد: زیارت اباعبدالله الحسین(علیه السلام ) درس امام شناسی و دشمن شناسی به ما می دهد.

وی، افزود: در این زیارت هم معرفت نسبت به امام خودمان را اعلام می کنیم و هم دشمنان خود را خواهیم شناخت.

این مقام مسئول، پیاده روی اربعین را یک حماسه جهانی و مایه ی عزت اسلام و مسلمین دانست و تصریح کرد: افزون بر 20میلیون زائر از سراسر جهان در مراسم اربعین حسینی شرکت می کنند و حتی بسیاری از غیرمسلمانان نیز در این مراسم حضور یافته و به مقام بزرگ ترین منادی مظلومین عالم ادای احترام می کنند، که مصداقی از نفوذ اسلام ناب در جای جای این گیتی است.

وی، با تإکید بر اینکه مراسم اربعین حسینی شایسته پرداختن بیشتر رسانه های دنیاست، گفت: متأسفانه شاهد سانسور خبرهای این پیاده روی عظیم بین المللی در عتبات عالیات و کربلای معلی و اظهار محبت اقشار مختلف مردم جهان به ساحت مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، از سوی رسانه های مدعی آزادی بیان و انتشار آزاد مطالب هستیم و می بینیم که استکبار جهانی حتی تحمل آگاهی مردم دنیا از این رویداد بزرگ و پیاده روی حماسی را هم ندارد.

  حجت الاسلام والمسلمین سرافراز ادامه داد: هرچند یزیدِ آن زمان دیگر نیست؛ اما یزیدیان جدید هستند. سلطه گران جدید را باید بشناسیم. آمریکا، اسرائیل و داعشی های تکفیری که دنبال قطع ریشه مسلمانان به ویژه شیعیان هستند را باید بشناسیم.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، با تإکید بر ضرورت انسجام و اتحاد بیشتر امت اسلام و پرهیز از تفرقه در برابر دشمنان اسلام بویژه قدرت های استکباری و در رإس آنها آمریکا، افزود: ایجاد جدایی بین امت اسلام و تجزیه کشورهای اسلامی و تضعیف آنها از اصلی ترین توطئه های دشمنان در این برهه از زمان است.

وی همچنین، گفت: از همه زائران اربعین حسینی که امسال توفیق آستان بوسی امامان بزرگوارمان خصوصاً در نجف و کربلا را دارند التماس دعا برای تعجیل در فرج موعود امم حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و سلامتی همه خدمت گزاران به اسلام و مسلمین در رإس آنها مقام معظم رهبری و توفیق و نصرت مدافعان جبهه مقاومت و میدان مبارزه با گروه های تکفیری سلفی و تروریستی داعش را داریم.

ارسال نظرات