مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

نتیجه امربه معروف و نهی از منکر؛استحکام پايه ها و باورهاي اسلامي

به منظور اجرایی نمودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه؛دومین جلسه از همایش ناحیه روح الله یزد با حضور بسیجیان در سالن اجتماعات کارخانه شهید قندی برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۲۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام علی شیخ زاده در این همایش ضمن تأکید بر همانی شدن امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه گفت: در قرآن کریم، آیات زیادی بر امر به معروف و نهی از منکر دلالت دارند؛ بعضی از این آیات به طور صریح و آمرانه و بعضی به طور غیرمستقیم و ارشادگرایانه به رواج این دو آموزه دینی می‌پردازند. با مطالعه کتب حدیث درمی یابیم که بیانات ائمه هدی (ع) درباره وجوب امر به معروف و نهی از منکر؛ ترجمان وحی و تفسیر قرآن کریم و در راستای مضامین و اهداف قرآنی است.
وی در ادامه افزود:شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر در همه افراد جمع نمی‌شود، بلکه بعضی از مردم صلاحیت اقامه آن را دارند. هر چند همه مردم مخاطب آن هستند، ولی به آن مامور نیستند و این شروط جز در «معصوم» و گروه مومنان جمع نمی‌شود.
وی همچنین اذعان کرد: آیا در حکومت اسلامی فقط صاحبان قدرت و ابزار‌های قدرتمند باید امر به معروف و نهی از منکر نمایند؟ با توجه به تحقیقات به عمل آمده، به این باور رسیدیم که انجام این دو فریضه توسط آحاد مومنین نه تنها باعث هرج و مرج و آشوب طلبی نمی‌شود، بلکه باعث استحکام پایه‌ها و باور‌های اسلامی می‌شود و در تربیت عمومی جامعه بسیار تاثیرگذار است؛ همچنین عدم تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در مخاطب، نمی‌تواند بهانه و توجیهی برای ترک این عمل باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار