خبرهای داغ:
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

رونمایی از حافظه جانبی قابل حمل در شیراز

برای نخستین بار در کشور حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه توسط محققان شیرازی ساخته شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۷۷۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

مسؤول امنیت سایبری معاونت علمی و پژوهشی سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل برای نخستین بار در کشور حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه توسط محققان شیرازی ساخته شد.  

مجید دهقان‌پور اظهار داشت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، فنّاوری حافظه جانبی با روش مهندسی معکوس در مدت کمتر از سه ماه در شیراز بومی‌سازی شد.

وی خاطرنشان کرد: نمونه نخستین این طرح باقابلیت‌های ویژه همچون مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی، سرعت انتقال بالای اطلاعات با فنّاوری (USB3.0 ) ونیز در ابعاد  بسیار کوچک‌تر از نمونه‌های خارجی ساخته‌شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با ساخت حافظه جانبی قابل‌حمل رایانه علاوه‌بر ارز آوری و ایجاد اشتغال در داخل از خروج ارز جلوگیری می‌کند، افزود: یکی از اهداف این معاونت بومی‌سازی سایر فنّاوری‌های وابسته به خارج از کشور و تولید دستگاه‌های پیشرفته جایگزین است.

دهقان‌پور تصریح کرد: باکس دستیار کامپیوتر از دیگر ابداعات مجموعه معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز است که طراحی و ساخته‌ شده است.

وی بیان داشت: باکس دستیار کامپیوتر در سازمان ثبت اختراعات ایران با شماره اظهارنامه 139650140003001459 در دست داوری توسط کارشناسان این سازمان است.

این مسؤول اضافه کرد: در راستای امنیت فضای مجازی و جلوگیری از نشت اطلاعات و ارائه روش‌های نوین با عنوان (DLP) کلاس‌های آگاه‌سازی برای بسیجیان و عموم مردم علاقه‌مند توسط معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه احمد بن موسی (ع) شیراز برگزار می‌شود.

دهقان‌پور ابراز داشت: در روش (DLP) اطلاعات به‌گونه‌ای محافظت می‌شود که در برابر سرقت، نشت و یا آسیب رسیدن به اطلاعات ایمن است.

وی اظهار داشت: در این روش نیز اطلاعات به نحوی ایمن می‌گردد که حتی قوی‌ترین هکرها در فضای سایبری قادر به افشای آن نخواهند بود و در صورت نفوذ احتمالی با روش بک دور هکر را به سمت اطلاعات غیرواقعی و غیر مرتبط هدایت می‌شوند و همچنان اطلاعات با امنیت نیز در جای خود باقی خواهند ماند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها