جوانانی که روزگارشان جهاد در عمق محرومیت است

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان گفت: امسال ۶۷۷ دانشجوی جهادگر روز‌های فراغتشان را با روز‌های جهادی در عمق محرومیت معاوضه کردند؛ و آستین‌های همت را بالا زنند و به میان مردم در روستا‌های کم برخوردار شهرستان‌های استان کردستان رفتند تا شاید بتوانند مرهمی بر درد‌های محرومان شوند و همت‌شان لبخندی بر گوشه لبی بنشاند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۷۴
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علی محمدپناه اظهارکرد: هر سال با از راه رسیدن موسم فراغت از درس و دانشگاه در تابستان، جهادگران کردستانی رهسپار دیار گمنامی‌ها می‌شوند تا در کنار مردمان دور دست هجرت را بیاموزند و بیازمایند.

وی افزود: این دانشجویان جهادگر روز‌های فراغتشان را با روز‌های جهادی در عمق محرومیت معاوضه می‌کنند و آستین‌های همت را بالا می‌زنند، به میان مردم در روستا‌های کم برخوردار شهرستان‌های استان کردستان می‌روند تا شاید بتوانند مرهمی بر درد‌های محرومان شوند و همت‌شان لبخندی بر گوشه لبی بنشاند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان، با اشاره به اینکه امسال اردوی جهادی دانشجویان استان کردستان از ۱۰ شهریور به مدت ۱۰ روز در روستا‌های محروم شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه برگزار شد، تصریح کرد: امسال یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی کردستانی برای حضور در اردوی جهادی ثبت نام کردند که از این تعداد زمینه حضور ۶۷۷ نفر در روستا‌های محروم فراهم شد.

وی افزود: دانشجویان بومی هر شهرستان در روستا‌های محروم شهرستان خود مشغول خدمت می‌شوند، اما دانشجویان شهر سنندج به صورت تجمیعی در روستا‌های بخش حسین آباد سنندج مشغول به فعالیت شدند.

محمدپناه با بیان اینکه سرگروه‌های اردوی جهادی از اردیبهشت ماه امسال به عرصه‌ها اعزام شدند تا با نیازسنجی در روستاها، برنامه‌ریزی‌های خود را برای رفع کمبود‌ها انجام دهند، عنوان کرد: جلسات مختلفی هم با مسئولان سطح استان و شهرستان‌ها در راستای تبیین نیاز‌های اساسی و قابلیت‌های موجود تشکیل شد و نیازمندی‌های هر روستا تعیین شده است.

وی ادامه داد: در این اردو دانشجویان کردستانی متناسب با رشته تحصیلی خود در یکی از عرصه‌های پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ... سازماندهی شده‌اند.

به گفته مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان، در زمینه بهداشت و درمان، دانشجویان جهادگر رشته پزشکی به آموزش و ارائه خدمات بهداشتی به مردم روستا‌های محروم پرداخته و دانشجویان جهادگر گروه دامپزشکی در سه حوزه آموزش، پیشگیری و درمان بیماری‌های دام و طیور اقدام به ارائه خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی به مردم مناطق محروم با توجه به توان و تخصص خود کردند.

وی با اشاره به اینکه به‌سازی، مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس و مساجد، ساخت خانه عالم و خانه محروم و غسالخانه، ساخت پل، ساماندهی چشمه روستا، تکمیل سالن ورزشی و ساخت زمین ورزشی از دیگر خدمات دانشجویان جهادگر پسر است، ادامه داد: دانشجویان دختر به برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی از جمله کلاس قران و احکام، زبان انگلیسی، مشاوره تحصیلی و ازدواج، آموزش خیاطی، گلسازی، قالی بافی فآشپزی و ... به ارائه خدمت پرداختند.

وی مسئولیت‌پذیری دانشجویان، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان، محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و کمک به سازندگی و عمران کشور را از جمله اهداف اردوی جهادی دانشجویی بیان کرد.

محمدپناه با اشاره به اینکه اردوی جهادی تبلور اخلاص و عمل جوان مؤمن انقلابی است، گفت: راه‌حل مشکلات کشور تفکر انقلابی و مدیریت جهادی در همه عرصه‌هاست که امروزه دانشجویان جهادگر با همین تفکر انقلابی در دل روستا‌های محروم استان به خدمت مشغول می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کردستان، با بیان اینکه اردو‌های جهادی بهترین نمونه و عمل اقدام انقلابی و مدیریت جهادی است، خاطرنشان کرد: در جا‌هایی که مسئولین در گیرودار بروکراسی اداری برای انجام وظایف خود هستند، دانشجویان جهادگر به صورت انقلابی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی حضور پیدا کرده و به خدمت‌رسانی در این مناطق مشغول می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: بسیج دانشجویی استان کردستان با به کار‌گیری دانشجویان مشتاق کردستانی کوله‌ای پر از مهر را روانه نقاط کور و محروم روستا‌های محروم می‌کند و دست پر عطوفت انقلاب اسلامی را با عزم پر برکت بسیجیان بر کودکان، زنان، مردان و جوانان روستایی و محروم نوازش می‌دهد

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات