پرورش 7 آهو به همت کار آفرین جوان در بهاباد

جوان کار آفرین بهابادی با همت و تلاش خود توانسته است علاوه بر پرورش 7 آهو پرورش ماکیان را هم داشته باشد و برای سه نفر اشتغالزایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۷۶
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، در جامعه‌ای که اکثر جوانان بیکار و به دنبال کار هستند، تنها راه نجات برای فرار از بیکاری کارآفرینی است. در این راستا برآن شدیم تا در این زمینه گفتگوئی با پرورش دهنده آهو و انواع دام و طیور در شهرستان بهاباد را داشته باشیم.

علیرضا کاظمی بهابادی پرورش دهنده آهو و انواع دام در مصاحبه با خبرنگار بهاباد نیوز، اظهار کرد: اهل بهاباد می‌باشم و ۳۰ سال سن دارم، مدرک کارشناسی در رشته عمران و دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ورزشی دارم حدود دو سال است که وارد عرصه پرورش دام و طیور شده است.

وی به انگیزه خود از پرورش حیوانات نظیر آهو اشاره کرد و افزود: هدف از راه اندازی و پرورش آهو جهت جلوگیری از شکار بی رویه این حیوان در حیات وحش بوده و برای تامین گوشت سالم مصرف مردم است.

کاظمی اذعان کرد: در این مجموعه پرورش ماکیان از قبیل: مرغ بومی، قرقاول، مرغ شاخدار، بوقلمون وگوسفند نیز برای تامین غذای صورت می‌گیرد.

وی تاکنون برای احیای مزرعه باقرآباد و پرورش دام و طیور مبلغ سه میلیارد ریال هزینه شده است که بخش عمده آن در بحث ساخت وساز سایت‌های پرورش هزینه شده است.

این پرورش دهنده حیوانات به مشکلاتی که در این مسیر داشت اشاره کرد و گفت: عمده مشکل در راه احداث این مجموعه عدم نقدینگی بود در واحد‌های پرورش که خوشبختانه با برنامه ریزی و احداث سایت‌ها در طی چند سالاین شکل تقریبا مرتفع گردیده و واحد‌ها راه اندازی شده اند.

وی با بیان اینکه با توسعه مجموعه خود می‌تواند برای جوانان دیگر اشتغالزایی داشته باشد، افزود: درحال حاضر برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است و درسال آینده ان شاء‌الله با توسعه این مقدار افزایش خواهد یافت.

کاظمی با بیان اینکه کارش با استقبال مسئولین همراه بود، ابراز کرد: خدا را شکر مردم و مسئولان استقبال خوبی از این طرح داشتند و جا دارد از حمایت‌های فرماندار بهاباد، اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کنم.

وی در پایان اضافه کرد: درصورتیکه با همکاری مسئولان عملیات برق رسانی به این روستا فراهم شود می‌توان پرورش ماهی، کبک وبلدرچین و نیز تولید جوجه قرقاول، مرغ بومی و بوقلمون را افزایش داد که با این کار برای پنج نفر دیگر نیز شغل ایجاد می‌شود.
ارسال نظرات