فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز؛

فرهنگ شهادت طلبی در 8سال دفاع مقدس به اوج خود رسید/ شهدا الفبای خواستن را برای ما هجی کردند

سردار مولایی گفت : چگونه میتواند یک شهید ۱۳ ساله در طرح دفاعی یک کشور برای سال ها دفاع از انقلاب موثر باشد؟ دشمن متوجه شد در کشور ما فرهنگی به نام شهادت طلبی ایجاد شده و در ۸ سال دفاع مقدس به اوج خود رسیده است.
کد خبر: ۸۹۴۲۴۸۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

سردار در جمع فرماندهان واحد های دانش اموزی ویادواره شهید فهمیده با تبریک هفته بسیج دانش اموزی و تسلیت ایام محرم و صفر اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم هشت سال دفاع مقدس قیام عمومی مردم برای دفاع است،  کسی نگفت من دانش اموزم ، نجار هستم، معلم و  یا  استاد دانشگاهم ، هر کسی که احساس تکلیف کرد و احساس کرد که میتوان از کشور دفاع کرد به پا خواست.

یک شهید ۱۳ ساله میتواند در طرح دفاعی یک کشور برای سال ها دفاع از انقلاب موثر باشد/ دشمن  از شهادت طلبی جوانان ما می هراسد

سردار مولایی افزود: یکی از ابعاد آن ۳۶ هزار شهید دانش اموز است که نماد بسیار ارزنده دفاع همه جانبه ملت ما از خودشان است در حالی که بیشتر انها دوازه و سیزه و نهایتا هجده سال  داشتند ، حاضر شدند همه هستی خود، آینده و ارزوهای خود را برای دفاع ازکشورشان نادیده بگیرند.

فرمانده سپاه البرز گفت: وقتی این مسائل را میبینیم شاید در نگاه اول  تنها یک شهادت و کوتاهی دست از این دنیا باشد ولی عواقب بسیار سنگینی برای دشمن و برکات بسیار خوبی برای ما داشته است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۶۹‌تا ۸۵ دشمن بارها خواسته است ما را مانند 8 سال دفاع مقدس تدرگیر جنگ کند و یا مستقیم جنگ را به ما تحمیل کند  و در حال حاضر هم ترامپ رئیس جمهور آمریکا  از تهدید علیه کشور و ملت ما صحبت میکند.

سردار مولایی با بیان اینکه انها در سند منتشر یافته خود بیان کردند که "ما نمیتوانیم علیه ایران  جنگ مستقیم داشته باشیم" بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف مخصوصا اوایل دهه 80 آغاز به طراحی دفاع از خود کرد ، در این میان یک عده جوان انقلابی دینی اراده کردند یک گروه به نام" استشهادیون" تشکیل دهند،  برای عملیات استشهادی خود را اماده کردند که دشمن از این موضوع مطلع شد و یک گروه را برای تحقیق در مورد عنصر استشهادی  به ایران فرستاد.

فرمانده سپاه البرز اظهار داشت: چگونه میتواند یک شهید ۱۳ ساله در طرح دفاعی یک کشور برای سال ها دفاع از انقلاب موثر باشد؟ دشمن متوجه شد در کشور ما فرهنگی به نام شهادت طلبی ایجاد شده و در ۸ سال دفاع مقدس به اوج خود رسیده است.

وی افزود: دشمن متوجه شده است که فرهنگی به نام شهادت طلبی و شهید  در انقلاب اسلامی  زایش پیدا کرده است و در 8 سال دفاع مقدس به اوج خود رسیده است.

سردار مولایی گفت:دشمن دریافته است تا زمانی که این فرهنگ در جمهوری اسلامی ایران بین همه احاد جامعه به ویژه نسل جوان باشد هیچ راهی برای حمله وجود ندارد و این یکی از اثار شهید محمد حسین فهمیده است.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه شهید اگانه انتخاب میکند تصریح کرد: شهید هدف، مسیر، راه، وسیله،  نیت خدایی دارد که همه این موارد در وصیت نامه این شهید بزرگوار آمده است که همه برگرفته از اموزه های دینی است.

وی گفت: شهادت شهید فهمیده و ۲۳۰ هزار شهید یا یک فرهنگ ایجادکرد یا فرهنگ مغفول ار که نماد ان کربلا است  را زنده کرد.

سردار مولایی اظها رداشت: همه احاد جامعه در کربلای کوچک جا گرفته است و امروز فرهنگی که با شهادت شهید فهمیده و 230 هزار شهید آغاز شده است و این جریان هنوز ادامه دارد.

وی با اشاره به شباهت وصیت نامه شهید حججی و شهید فهمیده گفت:وصیت نامه این شهید مرثیه عاشوراست و شهید فهمیده نیز در وصیت نامه خود مسیر روان و کوتاه، عاشق خدا شدن و در جوار الهی ارام گرفتن را بیان میکند.

فرمانده سپاه البرز بیان داشت: میتوان گفت فرهنگی که امروز از شهید فهمیده وشهید  حججی و شهدای دیگر اموخته ایم خواستگاهی بسیار عمیق دارد که تشبیه آن  شجره طیبه شهادت است که میوه و محصول آن در هر دوره و زمان به شکلی و با رنگ  و آب خاصی است و هیچ کدام با یکدیگر فرقی ندارند.

وی گفت: ایمان  و توکل به خدا، تاسی از امام حسین(ع) و یاری رهبر  از عناصر مشترک این روند است ، بعضی افراد یک کار بزرگ برای یک امت انجام میدهند که ، 1400 سال فرهنگ شهادت مشود و امتدادی است که از عاشورا و کربلا تا به امروز ما میبینیم و شهید فهمیده و شهدا در این جریان شاخص های راه نا هموار و تاریک و پر از شبهه و فتنه هستند تا مسیر را گم نکنیم.

سردار مولایی اظهار داشت: این شهید الفبای خواستن را برای ما هجی کرد و میتوان از شهدا درس گرفت که ‌در دنیا از شهدای ما درس گرفته و الگو‌گیری کردند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به  روز سیزده ابان تصریح کرد: در روز سیزده آبان مراسم با شکوهی در مصلی  کرج خواهیم داشت و این فراخوانی بزرگ برای مقابله با استکبار جهانی است که در هر مرحله بر علیه ما شوریده است.

وی با اشاره به اینکه مخرج مشترک روز سیزده ابان خصومت و کینه و دشمنی واضح روشن آمریکاست که با ملت ایران داشته است  گفت: رییس جمهورفعلی با غضب و کینه در پشت تلویزیون دندانهایش را به هم فشار میدهد و میگوید  ای کاش میتوانستم پیچ و مهره های  سیستم هسته  ایران را از هم باز میکردم .

سردار مولایی با بیان اینکه قرآن در این مورد میفرماید از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید گفت: دشمن امروز از ما عصبانی است و از این عصبانیت در حال مرگ است.

فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: هرجایی  که دشمن قدم گذاشته است با فرهنگی که شما صادر کرده اید جلوی آن را گرفته است که یکی از انها فرهنگ شهادت است.

وی در پایان با  بیان اینکه در روزنامه هایی که با پول جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است  بر علیه ان نوشته اند  خاطر نشان کرد: عده ای بر علیه فرهنگ شهادت که انسان سازو فرهنگ ساز است، با خشونت از آن نوشته اند و دشمن از این فرهنگ اسیب های بسیاری دیده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها