نارضایتی شهروندان مینابی از پرسه سگ های ولگرد

انتظار می‌رود مسئولان به سرعت برای حل مشکل جولان سگ‌های ولگرد بخصوص در روستاهای شهرستان میناب چاره اندیشی کنند.
کد خبر: ۸۹۴۲۹۰۴
|
۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛مردم شهرستان میناب که در سال‌های اخیر با مشکلات فراوانی از جمله خشکسالی، فروچاله و بحران زیست محیطی دست و پنجه نرم می‌کنند، این روزها با معضل جدید “جولان سگ های ولگرد” نیز مواجه هستند، معضلی که سلب امنیتی برای دانش آموزان به همراه داشته است.

افرایش شمار سگ‌های ولگرد در روستای حکمی از توابع شهر میناب این روزها به یک معضل جدی برای مردم منطقه تبدیل شده، معضلی که تاکنون واکنشی جدی از سوی متولیان بهداشت جهت مقابله با آن مشاهده نشده است.

بسیاری از سگ‌های ولگرد  در این روستا به بیماری “هاری” مبتلا هستند و با توجه به اینکه این بیماری از طریق گازگرفتگی سگ به انسان منتقل می‌شود و در مواردی مرگ فرد را نیز در پی دارد، نگرانی جدی مردم را در پی داشته است.

معضلی که حاشیه امنیت دانش آموزان مدرسه شهید میرزاکوچک خان جنگلی، هنرستان علم و ایمان، مدرسه راهنمایی دخترانه کوثر، دبستان منگلیان را با خطر جدی مواجه ساخته است.

احمد زارعی یکی از شهروندان مینابی ساکن روستای حکمی گفت: این سگ ها عمدتا در دسته های چندتایی هستند که تجمع آنها در کنار درب منازل مسکونی هم ترسناک بوده و هم خطر حمله آنان به دانش آموزان یک تهدید جدی بشمار می رود.

وی افزود: در کنار سلب آسایش مردم و مشکلات بهداشتی این سگ ها تا کنون به چند دانش آموز حمله کردند که اگر صدای جیغ آنها شنیده نمی شد معلوم نبود چه بلایی سر این دختر دانش آموز می آمد.

زارعی بیان کرد: تابه‌حال سگ‌ها به افراد زیادی حمله‌ور شده‌اند و برخی اوقات کودکانی که در حال دوچرخه‌سواری در روستا هستند را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و بعضاً شاهد هستیم که کودکان با رها کردن دوچرخه‌های خود گریه‌کنان فرار می‌کنند.

وی ادامه داد: چند روز گذشته که اوایل صبح برای پیاده‌روی به پارک ساحل روستای حکمی می رفتم موردحمله چند سگ قرار گرفتم و بر زمین افتادم که باعث شد جراحتی در پای راستم ایجاد شود.

این شهروند مینابی علت پرسه زدن این سگ ها در کوچه ها را ناشی از نبود مدیریت صحیح پسماند عنوان کرد و اذعان داشت: این ماجرا به یکی از دغدغه‌های اصلی  مردم روستای حکمی تبدیل شده است.

فرهادی یکی دیگر از شهروندان ساکن روستای حکمی و والدین دانش آموز هنرستان علم و ایمان گفت: دهیاری ها بعنوان متولیان روستا ها همواره راه هایی را برای مقابله با این حیوانات اتخاذ کنند که در آن راه حل ها  هم نظر فعالان حقوق حیوانات تامین شود و هم بهداشت شهروندان و امنیت حرکت کودکان دانش آموز تا مدرسه به خطر نیفتد.

وی افزود: وجود حیواناتی مانند سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه های شهر میناب سبب ایجاد مشکلات بهداشتی فراوانی برای شهروندان و دانش آموزان شده و باید در یک اقدامی صحیح بدون روش های بی رحمانه با این معضل مقابله کنند.

این والدین دانش آموز افزود: از ترس تردد سگ های ولگرد مجبور هستیم فرزندان خود را خودمان تا مدرسه همراهی کنیم، قبلا نیازی به همراهی دانش آموز نبود اکنون بیشتر والدین فرزندان خود را از اینکه مبادا مورد حمله سگ های ولگرد قرار بگیرند مجبورند تا مدرسه همراهی کنند.

زینب اسلامی مدیر مدرسه راهنمایی کوثر حکمی  با گلایه مندی از افزایش سگ های ولگرد در اطراف این مکان آموزشی گفت: مسئولین برای رفع این معضل قدام جدی کنند.

وی افزود: والدین دانش آموزان نباید دغدغه ای برای رفت آمد دانش آموزان به مدرسه داشته باشند ولی متاسفانه روز به روز به تعداد سگ های ولگرد در اطراف این آموزشگاه افزوده می شود، معضلی که کارکنان آموزشگاه های این روستا را با نگرانی مواجه کرده است.

اسلامی اظهار کرد: از شورای اسلامی و دهیاری روستا خواهشمندیم نسبت به رفع این معضل اقدام کنند تا هیچ دانش آموزی دغدغه اینکه از کدام مسیر به مدرسه برود تا مورد حمله سگ های ولگرد قرار نگیرد، نداشته باشد.

اکبر ملکی عضوشورای اسلامی روستای حکمی گفت: با در خواست های مکرر  و اعتراض شهروندان مبنی بر افزایش سگ های ولگرد در سطح روستا شورای اسلامی  ضمن  جلساتی در همین رابطه برای رفع این معضل اقدام خواهد کرد.

عضوشورای اسلامی روستای حکمی افزود: با هماهنگی های انجام شده و اخد مجوز از ادارات مربوطه در اسرع وقت این مشکل  حل خواهد شد و شهروندان دیگر دغدغه ای نسبت به این موضوغ نخواهند داشت.

ملکی خاطر نشان کرد:  شورای اسلامی با همکاری دهیاری و مردم روستا طرح مقابله با سگ های ولگرد در این روستا روستا را در دستور کار خود قرار داده و این طرح طی روزهای آینده با جدیت اجرا می شود.

روستای حکمی با جمعیت بیش از ۵ هزار نفری در ۵ کیلومتری میناب قرار دارد.

منبع: میناب جنوب

ارسال نظرات