معاون شهردار تهران در گفتگو با«بسیج»:

حذف دلار از مبادلات تجاری بدون مصوبه مجلس امکان پذیر است

عبداللهی گفت: ایران باید در مبادلات خود با کشور‌های متقابل از حذف دلار صحبت کند و ساختار‌های لازم را وزارت خارجه با تیم اقتصادی دولت برای بازرگانان و تجار ما فراهم کنند.
کد خبر: ۸۹۴۳۷۰۱
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

 مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران در حاشیه راهپیمایی 13 آبان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج درباره صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب با رئیس جهور روسیه مبنی بر حذف دلار در معاملات بین المللی اظهار داشت: اگر در معاملات و تجارتی که بین ایران و روسیه است، دلار حذف شود باعث به فکر افتادن کشور‌های دیگر در خصوص. به معنای دیگر با حذف دلار و مبادله نشدن آن در تجارت بین کشور‌های دنیا باعث تحریم آمریکا می‌شود.

وی افزود: سخنان رهبری با رئیس جمهور روسیه نکاتی است که می‌تواند هم آمریکا را منزوی کند و هم می‌تواند به عبارت دیگر ایران تحریم‌های بانکی و نفتی و موارد دیگر را دور بزند. البته نیاز است که دولت و مجلس با همکاری یکدیگر تمهیداتی را بیاندیشند و مجلس با تصویب مصوباتی در این زمینه و اجرای این مصوبات توسط دولت به اجرایی شدن عملیات حذف دلار ختم شود. برای اجرای حذف دلار از معاملات بین المللی نیازی به تصویب مصوبه‌ای از مجلس نیست.

معاون رئیس شورای شهر تهران در خصوص اقدامات بین المللی ایران مبنی بر حذف دلار عنوان کرد: ایران باید در بین مبادلات خود با کشور‌های متقابل از حذف دلار صحبت کند و ساختار‌های لازم را وزارت خارجه با تیم اقتصادی دولت برای بازرگانان و تجار ما فراهم کنند. این در صورتی است که یک ارزی دیگر برای جایگزینی دلار داشته باشیم.

ارسال نظرات