استاندار لرستان :

سنداقتصاد مقاومتی درسطح ملی به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام‌شده است

استاندار لرستان گفت : برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان لرستان تدوین‌شده است وبخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برش‌هایی است که در سطح ملی به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۰۰
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان موسی خادمی در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان لرستان تدوین‌شده است وبخشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برش‌هایی است که در سطح ملی به دستگاه‌های اجرایی استان اعلام‌شده است و تعدادی نیز پروژه‌های استانی تحت عنوان برنامه اقتصاد مقاومتی است که در استان اجرا می‌شود.


وی افزود: در برخی شاخص‌های حوزه کشاورزی بر اساس برنامه عمل شده است اما در برخی شاخص‌ها نیز با برنامه فاصله‌ داریم.

موسوی با بیان اینکه مهم این است که ما اگر چیزی را تعهد کردیم باید انجام دهیم و اگر چیزی فکر می‌کنیم با شرایط ، امکانات و وضعیت استان سازگار نیست باید آن تعهد را اصلاح کنیم گفت : در موردی مانند دانه‌های روغنی مشکل داشتیم چراکه با تعهد خیلی فاصله‌داریم که باید آن را حل کنیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: الگوی کشت را نمی‌شود از بالا تحمیل کرد البته بخشی تحمیلی باید باشد اما نهایتاً باید اقتصاد کشور نیز در نظر گرفت، بالاخره کشاورز نیز باید کار کند که درآمد داشته باشد بنابراین ما باید نقطه بهینه‌ای بین این دو پیدا و اعلام کنیم.

وی گفت: بنا شد در جلسه بعد مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و امور آب تنظیم کنند تا بتوانیم الگوی کشت را حداقل در برخی از دشت‌های استان اعلام و بعدها آن را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است سیب‌زمینی کاشته شود چه‌بهتر که خود کشاورز لرستانی این کار را انجام دهند خاطر نشان کرد:چون جز محصولاتی است که مصرف آب بالایی دارد و اکنون نیز بیش ازآنچه برای استان ما تعریف‌شده دارد کشت می‌شود که باید کنترل شود.

موسوی با اشاره به کشاورزان غیربومی در استان لرستان سیب‌زمینی و سایر محصولات را کشت می‌کنند تاکید کرد: برای استانی که نرخ بیکاری بالایی دارد بد است که خود از زمین‌ها استفاده نکنند بنابراین باید ببینم مشکل کجاست،جهاد کشاورزی نیز در این موضوع باید پیگری داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات