خبرهای داغ:
فرماندار عجب شیر:

جلوگیری از دام قاچاق برای پیشگیری از بیماری های مشترک

فرماندار عجب شیر در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در شهرستان، گفت: جلوگیری از ورود دام قاچاق و خارج از شبکه توزیع به بازار مصرف، در پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و طیور بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۴۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

سید شمس الدین مراثی بر اهمیت توجه به مسائل بهداشتی و رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: همه دستگاه ها باید برای جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک با مراکز بهداشتی درمانی همکاری کنند.
وی خواستار همکاری تمامی دستگاه با شبکه دامپزشکی به منظور پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام و جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری سیاه زخم و آنفولانزا شد.
مراثی با بیان اینکه دفع بهداشتی زباله‌ و فاضلاب در مناطق روستایی مورد غفلت قرار گرفته افزود: غفلت از این موارد موجب آلودگی‌ ها و شیوع بیماری‌ ها در مناطق روستایی می ‌شود.
فرماندار عجب شیر خواستار برخورد با دفع غیراصولی فاضلاب خانگی در شهر جوانقلعه و برخی روستاهای شهرستان شد و گفت: دفع غیر اصولی فاضلاب عامل اصلی آلودگی آب های زیر زمینی و محیط زیست می شود.
مراثی همچنین خواستار اجرای شبکه فاضلاب در شهر جوانقلعه شد و افزود: شهرداری با همکاری اداره آب و فاضلاب شهری و با مشارکت مردم باید شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر را اجرا و ساماندهی کند.
فرماندار عجب شیرخاطرنشان کرد: مسایل مدیریت پسماند به علت گره خوردن با مسایل بهداشت عمومی باید با حساسیت ویژه توسط متولیان امر دنبال شود و قصور در این زمینه تبعاتی بسیار خطرناک خواهد داشت.
مراثی با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ سازی در مدیریت پسماند ادامه داد: در حوزه مدیریت پسماند عزم عمومی به منظور مصرف صحیح و کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا نیاز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها