در هفت ماهه نخست امسال.

۱۳۴ زندانی جرایم غیر عمد در کردستان آزاد شدند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از افزایش ۶۹ درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۱۳۴ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده اند.
کد خبر: ۸۹۴۴۲۵۴
|
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های کردستان در جلسه اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان گفت: زندانیان جرایم غیرعمد به طور عمده به خاطر ناتوانی مالی در پرداخت دیون خود وارد زندان می‌شوند که در واقع زندان محیط مناسبی برای حضور آن‌ها نیست و متاسفانه حضور آن‌ها در زندان بیشتر خانواده‌هایشان را با آسیب‌های جدی روبرو می‌کند.

وی از رشد ۶۹ درصد آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان به نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: مردم نیک اندیش کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون با چشم پوشی از بیش از ۳۶ میلیارد ریال از حق خود موجب آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان را فراهم کرده اند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد از خود نشان می‌دهد.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان با ارائه گزارشی مقایسه‌ای از عملکرد این ستاد مردمی از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: در هفت ماهه نخست امسال ۱۳۴ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین و ستاد دیه استان آزاد شده اند.


مدیرکل زندان‌های کردستان اعطای وام را یکی دیگر از مواردی برشمرد که موجب آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌شود و عنوان کرد: اعطای وام‌های قرض الحسنه به زندانیان جرائم غیرعمد یکی از راهکار‌های کمک به آزادی آنان می‌باشد که در این راستا از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال وام به این دسته از زندانیان داده شده است.

ابراهیمی به مدت مشابه سال قبل نیز اشاره کرد و افزود: این مبلغ در مقایسه با سال گذشته که چیزی حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده است افزایشی ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان همچنین مبالغی را با عنوان کمک‌های بلاعوض به زندانیان جرائم غیرعمد و واجدالشرایط اعطا می‌کند، اذعان کرد: در سال جاری از سوی ستاد دیه استان بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اختصاص داده است که که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵، افزایشی ۱۰۴ درصدی را نشان می‌دهد.

نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی‌هایی که از ابتدای سال انجام شده است، تمام زندانیان جرایم غیرعمد موجود در زندان‌ها تا پایان سال جاری با کمک خیرین، بانک‌ها، کمیته امداد، گذشت شکات و سایر نهاد‌ها مرتبط از زندان آزاد شوند

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات