فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر:

موکب عاشقان ثارالله در ورودی پلدخترموکبی مردمی وبا همکاری و پشتیبانی تمام ادارات شهرستان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر گفت: موکب عاشقان ثارالله موکبی مردمی با همکاری و پشتیبانی تمام ادارات شهرستان است و پذیرای نذورات مردم می‌باشد و آن‌ها می‌توانند نذورات خود را در این موکب توزیع کنند.
کد خبر: ۸۹۴۴۹۱۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ محمد محمودوند در بازدید از موکب عاشقان ثارالله اظهار داشت: با توجه به این که شهرستان پلدختر در مسیر زائران اربعین حسینی (ع) قرار دارد، فرماندهی قرارگاه ستاد اربعین زائران حسینی (ع) این شهرستان با سپاه ناحیه و فرمانداری پلدختر است.

وی افزود: امسال در شهرستان سپاه ناحیه، فرمانداری با همکاری سایر اعضای شورای اداری مقرر شد بجای موکب‌های پراکنده، یک موکب جامع و کلی در ابتدای شهر برای خدمت رسانی به زائران اربعین برپا شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر عنوان کرد: بر این اساس کمیته‌های مختلفی شامل استقبال، پذیرایی، درمان و بهداشت، اسکان و امنیت تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد: کمیته استقبال متشکل از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت شهری با پشتیبانی ادارات شهرستان است و اداره کردن آن به عهده سپاه و بسیج می‌باشد.

سرهنگ محمودوند گفت: این کمیته، زائران را به محض ورود به شهرستان به سمت موکب اصلی هدایت می‌کند و حتی موکب‌های بین راهی توجیه شده اند که پذیرایی مختصری داشته باشند و زائران را برای صرف ناهار وشام به موکب اصلی هدایت کنند.

وی بیان کرد: موکب عاشقان ثارالله موکبی مردمی با همکاری و پشتیبانی تمام ادارات شهرستان است و پذیرای نذورات مردم می‌باشد و آن‌ها می‌توانند نذورات خود را در این موکب توزیع کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر برپایی موکب در آئین اربعین را یک حرکت تأثیرگذار فرهنگی و دینی دانست و افزود: پایگاه‌های مقاومت سطح شهر پلدختر شیفت بندی شده اند که در شیفت‌های مختلف در این موکب در قالب کمیته استقبال فعالیت داشته باشند.

وی با بیان این که موکب عاشقان ثارالله در پلدختر روزانه ۳۰۰ نفر را ناهار و شام می‌دهد افزود: تهیه و تدارک ناهار و شام به عهده کمیته پذیرایی وتوزیع چای، شیر و خرما در چای سرای این موکب انجام می‌شود.

سرهنگ محمودوند خاطر نشان کرد: چنانچه زائر یا زائرانی بعد از صرف شام و یا ناهار بخواهند استراحتی کوتاه و موقت داشته باشند اتاق برای استراحت تدارک دیده شده و اگر بخواهند شب را در پلدختر بیتوته کنند کمیته اسکان آن‌ها را به سویت‌های آماده شده درادارات هلال احمر، بنیاد شهید و آموزش و پرورش هدایت می‌کند.

وی افزود: چنانچه ظرفیت اسکان در این ادارات تکمیل شد کمیته اسکان زائران را به ادارات دیگر برای استراحت راهنمایی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدخترگفت: کمیته درمان و بهداشت شامل یک اکیپ بهداشت و درمان و پزشک مستقر است که اگرزائری مریض شود درمان اولیه با دارو‌های مورد نیاز به وی تجویز می‌شود.

وی افزود: دوستداران اهل‌بیت (ع) و دست‌اندرکاران این مراسم با توجه به حضور زائران اربعین و با بهره‌گیری از معارف اهل‌بیت (ع) و آموزه‌های دین اسلام ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را در حاشیه پذیرایی و اسکان برگزارمی کنند.

سرهنگ محمودوند خاطر نشان کرد: مسجد جهت اقامه نماز برای زائران تدارک دیده شده وهمچنین قرائت زیارت عاشورا، دعای ندبه و دعای توسل از برنامه‌های این موکب در شهرستان پلدختر است که زائران در صورت تمایل می‌تواننددر این برنامه‌ها شرکت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر گفت: کمیته امنیت متشکل از سپاه و نیرو‌های امنیتی و انتظامی جهت تامین و برقراری امنیت زائران درکانکس جنب موکب‌ها تشکیل شده است.
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات