موضوع: نقش یک دانش آموزمینابی در تحقق اقتصاد مقاومتی

یک دختر دانش آموز مینابی نوشت: بهببود تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان باعث ایجاد شغل می شود،ما خود با انجام این کار به نحوی می توانیم مشکل بیکاری را درصدی کاهش دهیم.م
کد خبر: ۸۹۴۵۰۰۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، زهرا درویشی دختر دانش آموز مدرسه ادب روستای گوربند از توابع شهرستان میناب پیرامون نقش یک دانش آموز در تحقق اقتصاد مقاومتی اینطور نوشت: با قاطعیت تمام می توان گفت،بکی از اصلی ترین محور ها در کشور ما،محور اقتصاد مقاومتی است.

امروز ما باید اصول و قوانین مرتبط با اقتصاد مقاومتی را در جای جای زندگی خود به نمایش بگذاریم، اقتصاد مقاومتی یک اصل بسیار مهم و ضروری در کشورما محسوب می شود،بر این اساس که حجم بیشتر منابع موجود کشور ما در گرو اقتصاد مقاومتی است.

یکی از روش های که ما می توانیم به بهتر شدن اقتصاد مقاومتی تداوم دهیم این است که از همین الان به فرزندان خود در راستای اصول و قوانین اقتصاد مقاومتی آموزش ها درس های داده شود.

ما می توانیم با آموزش دادن به دانش آموزان در رابطه با اقتصاد مقاومتی،کمک شایانی در اقتصاد کشور خود داشت باشیم،همچنین دانش آموزان با رعایت کردن و پرورش افکار خود به این نتیجه میرسند که حمایت از اقتصاد کشور برابری دارد با ایجاد اشتغال در کشور.

شاید از خود بپرسید چگونه حمایت از اقتصاد کشور با ایجاد اشتغال در کشور برابری دارد؟؟؟اگر ما از کالا ها و خدمات های کشور خود استغاده کنیم یعنی اینکه برای خرید یک کالا از از کالاهای کشور خود استفاده کنیم از خرید کالاهای خارجی پرهیز کنیم، و این کار باعث میشود مصرف کالاهای ایرانی بیشتر شود و ما تولید کشور خود را افزایش دهیم و با افزایش یافتن تعداد تولیدات داخلی باعث ایجاد شغل در کشورمان میشود.

یکی از مسائلی که باعث از بین بردن تحریم های کشور میشود این است که ما روش صحیح استفاده از وسایل را بلد باشیم،یعنی اینکه ما با اسراف بجنگیم و همیشه پیروز میدان باشیم و هیچ وقت اسراف نکنیم،اگر ما درست مصرف کنیم و هیچ اسرافی نداشته باشیم حجم مصرف موادی که در ساخت یک کالا به کار میرود کمتر می شود و ما میتوانیم این مواد را در جاهای دیگر استفاده کنیم،پس ما میتوانیم با هر روشی بع اقتصاد کشور خود کمک های بسیار بزرگی داشته باشیم.

پس ما خود نیز زنجیره ی حمایت از اقتصاد مقامتی آغاز می کنیم از هم اکنون و دست به دست هم می دهیم چه کوچک وچه بزرگ چه زن وچه مرد همه و همه دربهترین شدن اقتصاد کشورمان می کوشیم.

من یکی از حمایت کنندگان محصولات کشورم هستم،یکی از کسانی که هم استفاده میکنم از محصولات کشورم و هم حمابت می کنم،شما هم می توانید در راه ها و روش هلی مختلف از اقتصاد کشورمان حمایت کنید.

اقتصاد مقاومتی آنقدر در کشورمان اهمیت دارد که رهبر عزیزمان نیز سالی را بر همین عنوان انتخاب کردند و بر آن تاکید بسیاری داشتند و مردم عزیز کشورمان از سخنان آقا اطاعت کردند و در راه ها و روش های مختلف از حمایت کنندگان اقتصاد مقاومتی ایران شدند،بله درست است همه ی ما می توانیم یکی از کسانی باشیم که حامی اقتصاد مقاومتی کشورمان شدیم.

در شرایطی که کشور های غربی در صدد کم رنگ کردن اقتصاد مقاومتی ایران هستند مردم ایران در صدد بهتر شدن اقتصاد مقاومتی کشورمان هستند،پس هیچ وقت کشوران غربی موفق نخواهند شد،تا وقتی که زنجیره ی حمایت از اقتصاد مقاومتی ایران پابرجا هست،آری ما همچنان داریم زنجیره حامیان اقتصاد مقاومتی کشورمان را گسترش میدهیم.

چه زیبا و دل انگیز می شود وقتی که بفهمیم دیگر هیچ کالای از کشور های غربی وارد کشورمان نمی شود و زیباتر از آن  این است که بدانیم  مردم خود کشورمان باعث انجام این موفقیت شده اند.

رهبر معظم کشورمان بر حمایت از محور اقتصاد مقاومتی در کشورمان تاکید اساسی داشته اند زیرا ایشان بر این باورند که با بهره وری در اقتصاد کشورمان ما به تعالیم دینمان نیز عمل کرده ایم،زیرا ما یک کشور مسلمان هستیم و علاقه مند به مفاهیم اسلامی هستیم.

ما همه گوش بفرمان امر رهبر فرزانه کشورمان هستیم،زیرا که کوشیدن در بهببود اقتصاد کشورمان باعث ایجاد شغل در خود کشورمان می شود،ما خود با انجام این کار به نحوی می توانیم مشکل بیکاری را درصدش کاهش دهیم.

مگر کالای ایرانی چه معایبی دارد که ما از کالاهای خارجی استفاده میکنیم،ما خود باید از کالاهایمان حمایت کنیم و نحوه استفاده درست آن را بدانیم،برای مثال ما اگر یک کالای ایرانی را خریداری کنیم سپس از آن درست استفاده کنیم که باعث اسراف نشود خود به تنهای یکی از بهترین کمک ها به اقتصاد کشورمان است.

شاید از خود بپرسیم که همه ی ما مگر میتوانیم به کشورمان در اقتصاد مقاومتی کمک کنیم؟آری همه ما می توانیم به بهترین شدن اقتصاد مقاومتی کشورمان کمک کنیم در همه ی جهت ها،که شاید ما به فکر آن هم نیستیم.

ما همچنان که استوار مانده ایم می کوشیم تا روزی شاهد بهترین ها در تولیدات کشور خود باشیم و امید هم داریم که چنین موفقیت های لایق مردم کشور ما است،دست در دست هم می دهیم همچنان تا که به پایداری اقتصاد مقاومتی خود برسیم.

در همین شرایطی که ما شاهد تحریم ها بسیاری هستیم ما می توانیم با حمایت های خود این تحریم ها را نابود  کنیم زیرا نابودی این تحریم ها با دستان توانگر خود مردم کشورمان صورت پذیر است.

و مهم این است که ما خود انگیزه انجام این کار را داشته باشیم،اگر انگیزه را داشته باشیم دیگر انگاری همه کار ها را انجام داده ایم زیرا هر کاری برای اینکه به پایانی موفقیت آمیز برسد به یک انگیزه اساسی نیاز دارد که بی شک همه ما این انگیز را داریم.

من خود به شخص این انگیزه را در خود به وجود می آورم،و همه شما های که الان این متن را می خوانید اگر این انگیزه را ندارید از الان به خود این انگیزه را وارد کنید که شما هم میتوانید یکی از افرادی باشید که به بهترین شدن اقتصاد مقاومتی کشورمان ایران کمک کرده ایم.

به امید موفقیت های بسیار زیاد در کشورمان ایران………

نویسنده:دانش آموز بسیجی زهرا درویشی

ارسال نظرات