خبرهای داغ:
فرماندار عجب شیر:

آموزش مهارت های زندگی، مؤثرترین راهکار در پیشگیری از طلاق

فرماندار عجب شیر در جلسه کمیته آسیب های اجتماعی این شهرستان با رویکرد طلاق، با تاکید بر لزوم ریشه ‌یابی علل و عوامل بروز طلاق در جامعه، آموزش مهارت‌ های زندگی را موثرترین راهکار در پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۵۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید شمس الدین مراثی با بیان اینکه آموزش در بحث پیشگیری از طلاق  اولویت است، گفت: باید با برگزاری جلسات کارگاهی برای کارکنان ادارات ، از افزایش طلاق به ویژه در افراد شاغل پیشگیری کرد.
وی افزود: توجه به آموزه های دینی و پیروی از دستورات اسلام، برگزاری کلاس های آموزشی و جلسات مشاوره ازدواج و روی آوردن به ازدواج های اصیل و سنتی از ابزارهایی است که می تواند در جلوگیری از طلاق موثر باشد.
مراثی، نخستین راهبرد برای پیشگیری از طلاق و افزایش ازدواج های موفق را آموزش های  پیش از ازدواج و افزایش سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج برشمرد.
وی نداشتن شناخت طرفین از یکدیگر، ازدواج در سن پایین در مناطق روستایی، دخالت های خانواده ها، مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری و اعتیاد را از عوامل افزایش طلاق در شهرستان عنوان و بیان کرد: در شش ماه نخست امسال  39مورد طلاق در دفتر خانه طلاق این شهرستان ثبت شده است.
فرماندار عجب شیر تاکید کرد: طلاق پیامدها و عوارض جبران ناپذیری در خانواده ها برجای می گذارد و منجر به لطمات و آسیب های اجتماعی می شود بنابراین  با کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی می توان آمار طلاق را در شهرستان کاهش داد.
مراثی تعامل بین دستگاه های اجرایی را عامل مهمی در مقابله و کاهش این معضل اجتماعی دانست و با ابراز نگرانی از روند رو به رشد طلاق در شهرستان اظهارداشت: ضروری است با بررسی های کارشناسی علل وقوع این پدیده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و راهکارهای مناسب جهت پیشگیری و کنترل آن اندیشیده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها