بازارهای هدف خرمای ایران باید بررسی شود
مهدی منفرد بسیجی و تولیدکننده خرما در شهرستان امام شهر استان فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بازارهای هدف متفاوتی برای خرما وجود دارد و بازارهای هدف را می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود که عبارت است از بازارهای هدف خرمای بدون هسته است که کشورهای اروپایی ، استرالیا، آمریکا، کانادا و... را شامل می شود و بازارهای هدف خرمای هسته دار ملل اسلامی، ممالک آسیای مرکزی را شامل می شود.
وی با بیان اینکه باید رقبای صادراتی ایران شناسایی شود افزود: کشورهای تونس، الجزایر و فرانسه رقبای درجه اول خرمای ایران هستند و در درجه بعدی کشورهای رژیم اشغالگر قدس، عربستان سعودی و مصر و ایالات متحده آمریکا قرار دارند.
این تولید کننده خرما در ادامه خاطر نشان کرد: فصل و زمان مناسب فروش خرما هم نقش موثری در صادرات خرما دارد. این در حالی است که بهترین فصل فروش خرما در بازارهای اروپایی، فصل کریسمس و در کل فصول سرد سال است که بدن مواد قندی بیشتری را جهت سوزاندن کالری نیاز دارد و در بازارهای اسلامی در ایام ماه مبارک رمضان و اعیاد مسلمانان است.