یک بسیجی تولیدکننده خرما در گفتگو با بسیج:

بازارهای هدف خرمای ایران باید بررسی شود

مهدی منفرد گفت: بازارهای هدف متفاوتی برای خرما وجود دارد و بازارهای هدف را می توان به دو دسته بازارهای هدف خرمای بدون هسته و با هسته تقسیم بندی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۱۶۵
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

 مهدی منفرد بسیجی و تولیدکننده خرما در شهرستان امام شهر استان فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بازارهای هدف متفاوتی برای خرما وجود دارد و بازارهای هدف را می توان به دو دسته تقسیم بندی نمود که عبارت است از بازارهای هدف خرمای بدون هسته  است که کشورهای اروپایی ، استرالیا، آمریکا، کانادا و... را شامل می شود و بازارهای هدف خرمای هسته دار ملل اسلامی، ممالک آسیای مرکزی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه باید رقبای صادراتی ایران شناسایی شود افزود: کشورهای تونس، الجزایر و فرانسه رقبای درجه اول خرمای ایران هستند و در درجه بعدی کشورهای رژیم اشغالگر قدس، عربستان سعودی و مصر و ایالات متحده آمریکا قرار دارند.

این تولید کننده خرما در ادامه خاطر نشان کرد:  فصل و زمان مناسب فروش خرما هم نقش موثری در صادرات خرما دارد. این در حالی است که بهترین فصل فروش خرما در بازارهای اروپایی، فصل کریسمس و در کل فصول سرد سال است که بدن مواد قندی بیشتری را جهت سوزاندن کالری نیاز دارد و در بازارهای اسلامی  در ایام ماه مبارک رمضان و اعیاد مسلمانان  است.

ارسال نظرات