مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان:

پیاده‌روی اربعین جایگاه عظیم خود را در فضای بین‌المللی بازیابی کرد

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان گفت: پیاده‌روی اربعین جایگاه عظیم خود را در فضای بین‌المللی بازیابی کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۱۹۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سرهنگ احمد شمسی امروز در جلسه امر به معروف و نهی از منکر پیشکسوتان بسیجی استان کرمان اظهارداشت: در سیره تشیع برای هیچ کدام از ائمه معصومین(س) مراسمی مانند اربعین نیست که هرسال تکرار شود.

وی با تبیین جایگاه برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: اهمیت زیارت اربعین امام حسین(ع) از نظر امام حسن عسکری (ع) یکی از نشانه‌ها و علائم فرد مومن است.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان افزود: پیاده‌روی اربعین امروز به شکل یک طرح انقلابی در جامعه شیعه گسترش یافته و توانسته جایگاه عظیم خود را در هندسه جهان و فضای بین‌المللی بازیابی کند و عظمت این مراسم به گونه‌ای است که در مسیرهای بصره، نجف و بغداد انبوهی از انسان‌های عاشق بزرگترین کنگره جهانی جهان اسلام را تشکیل  می‌دهند.

وی با بیان مشخصات و ویژگی‌های اربعین حسینی در ترویج فرهنگ عاشورایی خاطرنشان کرد: اربعین در حال تبدیل شدن به یک سبک زندگی است و دشمن از این موضوع نگران است.

شمسی با اشاره به اینکه افراد مقید، در تمام طول سال فعالیت می‌کنند تا نمره قبولی این فعالیت‌های خیرخواهانه را برای اربعین هزینه کنند گفت: امروز در دیگر کشورهای شیعه نیز یک خیزش اجتماعی برای برگزاری اربعین مشاهده می‌شود.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان با بیان اینکه حضور خانوادگی مردم در این مراسم نشان دهنده بعد تربیتی آن است افزود: اربعین فرصتی برای خودسازی انسان است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر موکب‌های متعددی از ایرانیان، ترک‌ها، لبنانی‌ها و عراقی‌ها در مسیر راه‌اندازی شده است تصریح کرد: با برگزاری این مراسم فرهنگ بخشش و همدلی بیش از بیش در حال گسترش است.

شمسی با اشاره به اینکه دشمن به اربعین به‌عنوان یک راهبرد نگاه می‌کند گفت: دشمن از وحدت اعراب و فارس ترس دارد و برنامه اربعین را یک حرکت سیاسی ایرانی برای به قدرت رسیدن ایران مطرح می‌کند.

مسئول بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان کرمان با بیان اینکه دشمن در‌صدد قدرت دادن به برخی شیعیان سکولارم در کشورهای عراق و لبنان است تا بتواند قدرت سیاسی  آنها را در مسائل حاکمیتی تنزیل دهد افزود: با توجه به وجود گروه‌های متفاوت شیعه در عراق، آمریکا برای دور کردن آنها از ایران برنامه‌های متفاوتی اتخاذ کرده است.

وی اظهارداشت: استکبار به این نتیجه رسیده که اربعین یک ظرفیت فراملی و فرا منطقه‌ای است از این رو از طریق یک شبکه منسجم به دنبال تخریب آثار آن است.

ارسال نظرات