به همت بسیج جامعه پزشکی هرمزگان؛

ارائه خدمات پزشکی رایگان به ۱۳ هزار زائر در کربلای معلی +تصاویر

  بسیج جامعه پزشکی هرمزگان با اعزام ۴ اکیپ پزشکی به کربلای معلی تا کنون بیش از ۱۳ هزار نفر را به صورت رایگاه ویزیت و به آنها خدمات پزشکی ارایه کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۳۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
ارائه خدمات پزشکی رایگان به ۱۳ هزار زائر در کربلای معلی +تصاویر

 

 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، یکی از اقدامات خوب و تاثیر گذار در راستای اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر پیاده روی ،استقرار اکیپ های پزشکی با تجهیزات اولیه وتکمیلی است .
کشور عراق به عنوان میزبان زایرین اربعین به تنهایی به دلیل ازدحام زیاد در ارایه خدمات مطلوب و کامل پزشکی ناتوان باشد که نیاز می رود سایر کشور ها که زائرین زیادی دارند در این امر به این کشور کمک کرده و خدماتی را ارائه نمایند .
بسیج جامعه پزشکی هرمزگان هم در این راستا با استفاده از ۴ اکیپ پزشکی در مسیر پیاده روی و کربلای معلی با امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی توانسته است حداقل نیاز زائرین هرمزگان  وسایر استان های کشور را در بخش بهداشت ودرمان تامین نماید و اقداماتی چون ویزیت رایگان ،خدمات پاراکلینیکی و دارویی را به انها ارائه نماید.
موسی رنجبری جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی  هرمز در کربلای معلی گفت :با برنامه ریزی های انجام شده موفق شدیم ۴ اکیپ پزشکی شامل پزشک ،پرستار و تکنیسن داروخانه ،کارشناس بهداشت محیط و مواد غذایی را در مواکب استان هرمزگان مستقر کنیم .
وی افزود :فعالیت درمانگاهای ما به صورت شبانه روزی هست و در هر شیفت بیش از ۵ نفر در حال خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله الحسین (ع)هستند که به صورت میانگین در چهار درمانگاه بیش از ۸۰۰ نفر را پذیرش کرده و خدمات پزشکی را به انها ارائه می کنیم .
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان اظهار کرد:بیش از ۳۰۰ قلم داروهای مورد نیاز را از ایران به عراق آورده ایم که ارزش این داروها بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال می باشد و این داروها بین بیماران مورد نیاز در کربلا توزیع شده است .
 

موسی رنجبری با اشاره به اینکه در سال گذشته فقط یک اکیپ پزشکی در کربلا مستقر بود تصریح کرد:خوشبختانه امسال با کمک ویژه جامعه پزشکی هرمزگان خصوصا پزشکان استان پیشرفت چشمگیری نسبت به سال گذشته داشتیم که امید می رود این خدمات خداپسندانه در سال آینده گسترده تر و هر چه بهتر انجام شود تا بتوانیم تمامی مواکب استان هرمزگان را پوشش دهیم .
وی یاد آور شد :طبق آمارهای موجود تا کنون بیش از ۱۳ هزار زائر را در کربلای معلی در چهار درمانگاه پذیرش کرده و خدمات پاراکلینیکی و دارویی و سایر اقدامات پزشکی را برای این زایرین انجام داده ایم .
رنجبری در پایان خاطر نشان کرد:یکی اهداف و ماموریت های بسیج جامعه پزشکی ارایه خدمات پزشکی به محرومین و مستضعفان است که انشاالله در سال آینده در برنامه کاری خود علاوه بر گسترش اکیپ های درمانی برای ارایه خدمات به زایرین در محلات فقیر نشین کربلا هم ویزیت رایگان را خواهیم داشت .
ارسال نظرات