مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد:

دوره تون آپ به بانوان نخستین بار در استان لرستان برگزار میشود

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد گفت::دوره تون آپ به بانوان برای نخستین بار در استان لرستان آموزش داده شده و همچنین این دوره آموزشی برای آقایان نخستین بار در شهرستان بروجرد برگزار می‎شود.
کد خبر: ۸۹۴۵۳۶۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

 

 

به گزاش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا دادگر، مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد در جمع خبرنگاران گفت :دوره تون آپ به بانوان برای نخستین بار در استان لرستان آموزش داده شده و همچنین این دوره آموزشی برای آقایان نخستین بار در شهرستان بروجرد برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه این دوره تخصصی کوتاه مدت در 45 ساعت آموزش داده می‎شود، عنوان کرد: آموزش دوره تون آپ در چند مرحله انجام و در صورت استقبال بانوان بروجردی در دوره‎های بعدی تکرار می‎شود.

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد تاکید کرد: در این دوره آموزشی تنظیم کلی موتور خودرو اعم از عیب‎یابی و رفع عیوب موتورهای درون سوز، عیب‎یابی سیستم سوخت رسانی و آشنایی با سیستم کنترل بخارات بنزین، سیستم تعدیل دمای موتور و سیستم جرقه آموزش داده می‎شود.

دادگر با اشاره به اینکه اغلب بانوان شناخت فنی از خودرو ندارند، ادامه داد: در دوره آموزشی تون آپ برای بانوان هدف اصلی آشنا کردن آنان با مباحث فنی نوع وسیله و خودرویی است که می‎رانند.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی بانوان با مباحث فنی خودرو علاوه بر تاثیرگذاری در نحوه نگهداری و طول عمر خودرو، کمک بسیار زیادی به راننده می کند که در صورت نقص وسیله نقلیه امکان رفع نقص موقت یا دائم را برای بانوان فراهم می‎کند.

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد در پاسخ به این سوال که آیا آموزش این رشته به آقایان منجر به ایجاد اشتغال برای آنان می‎شود، تاکید کرد: این مهم زمانی محقق می‎شود که دوره‎های بلند مدت مکانیک و در کنار آن دوره‎های کوتاه مدت تخصصی طی شده و فرد آموزش‎های مورد نیاز برای این منظور را فرا گیرد.

دادگر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دو سال گذشته ‎کوشیده‎ایم که با تغییر در نگرش و رویه ارائه آموزش‎های فنی و حرفه‎ای، از امکانات، پتانسیل‎ها و تجهیزات موجود در شهرستان بروجرد بهره‎‎وری حداکثری و بهینه‎ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا طی دو سال و با توجه به اینکه در گذشته تنها یک سری رشته‎ها به صورت روتین و زنجیروار آموزش داده می‎شدند، به دنبال آموزش رشته‎های نو و کارآمد در مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی(ع) و مراکز سیار تابعه آن انجام شده است.

مسوول مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای امام علی (ع) بروجرد در پایان افزود: با توجه به افزایش رشته‎های آموزشی از 43 به بالغ بر120رشته و همچنین افزایش 38 درصدی بهره‎وری، آموزش رشته‎های نوین، کاربردی و به روز را در دستور کار خود قرار داده‎ایم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات