استاد حوزه و دانشگاه:

پیاده‌روی اربعین حسینی بیانگر عظمت شیعه است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی با بیش از 20 میلیون جمعیت بیانگر عظمت شیعه است.
کد خبر: ۸۹۴۵۴۱۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ حجت‌الاسلام سید عباس تقوی اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نشانه عظمت شیعه و قدرت و عظمت اسلام و ارائه دهنده پیام صلح، امنیت و عظمت ملت‌های مسلمان است.

وی افزود: از سراسر دنیا، ملت‌های آزاده خودشان را به این راهپیمایی عظیم می‌رسانند تا ارادت خویش را به ساحت مکرم و مقدس ابا عبدالله الحسین (ع) و خاندان مکرم ایشان ابراز کنند و این عظمت در سراسر دنیا کم‌سابقه و بی‌سابقه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که رسالت حسینی ما در این مقطع به پا داشتن شایسته مراسمات مذهبی در زنده نگاهداشتن مکتب عاشورا است، تصریح کرد: حضور بیش از 20 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین و رساندن خودشان به ضریح مطهر حضرت اباعبدالله و حضرت عباس (ع) نشانه زنده بودن مکتبی است که طی 1400 سال دشمنان به دنبال خاموش‌کردن و به تعطیلی کشاندن آن بودند اما این مکتب پوینده‌تر از هر زمان دیگری به پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: مکتب امام حسین (ع) تنها متعلق به شیعه نیست بلکه بسیاری از اهل‌سنت کشورمان نیز خدمت به این امام بزرگوار ارادت ویژه‌ای دارند و از سراسر دنیا نیز ملت‌هایی با ادیان مختلف به این راهپیمایی می‌آیند و ارادت خود را به نماد مسلم آزادگی و ایمان و حق‌مداری اثبات می‌کنند.

وی همچنین از مسؤولان خواست تا برگزاری هر چه با عظمت‌تر این مراسم در سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی کنند.

ارسال نظرات