رئیس حوزه علیمه خواهران خاتم:

اربعین حسینی، تجلی شعار جاودانه هیهات من الذله/ پیاده روی اربعین زمینه سازی برای ایجاد حکومت امام زمان (عج) است

رئیس حوزه علمیه حضرت کوثر (س) درباره فلسفه پیاده روی و اهمیت اربعین اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) یکی از وقایعی که در جهان اسلام رخ میدهد و تاثیر آن جهانی و بین المللی است.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۱۵
|
۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، رئیس حوزه علیمه خواهران خاتم علت حضور مسلمانان در پیاده روی اربعین را شکستن هیمنه استکبار جهانی و تجلی کردن شعار هیهات من الذّله شیعه عنوان و خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حول محور حماسه امام حسین (ع) شکل گرفته است و مسلما از جمله آثار آن استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و اهتمام شیعه به دین مداری است.

رئیس حوزه علمیه حضرت کوثر (س) درباره فلسفه پیاده روی و اهمیت اربعین اظهار داشت: اربعین امام حسین (ع) یکی از وقایعی که در جهان اسلام رخ میدهد و تاثیر آن جهانی و بین المللی است.

زهرا سلیمانزاده گفت: مسئله پیاده روی اربعین توسط جمهوری اسلامی و ملت ایران پایه گذاری نشده است بلکه زیارت اربعین از توصیه‌های ائمه اطهار و امام حسن عسکری (ع) به مسلمانان علی الخصوص شیعیان جهان است.

وی افزود: پیاده روی اربعین اختصاص به سال‌های اخیر ندارد و حرکت عظیم جهانی در کشور ایران از صد سال پیش وجود داشته است.

سلیمان زاده علت حضور مسلمانان علی الخصوص شیعیان در پیاده روی اربعین را شکستن هیمنه استکبار جهانی و تجلی کردن شعار هیهات من الذّله شیعه عنوان و خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین حول محور حماسه امام حسین (ع) شکل گرفته است و مسلما از جمله آثار آن استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و اهتمام شیعه به دین مداری است.

وی افزود: تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان و استکبار جهانی در مقابله با ائمه اطهار با چند روز پیاده روی مسلمانان و شیعیان نقش برآب خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه خواهران خاتم یکی دیگر از آثار پیاده روی اربعین را زمینه سازی و بستر سازی برای معرفی امام زمان (عج) به جهانیان عنوان و اظهار داشت: اگر شیاطین جهانی اجازه دهند این حماسه عظیم مسلمانان به تصویر کشیده شود، علامت سوال بزرگی برای جهانیان به وجود خواهد آمد وآنان برای رسیدن به پاسخ آن به اینجا میرسند که حسین کیست و این همه عشاق برای چه چیزی چند روز مشقات سفر را تحمل و به عشق او به کربلا خواهند رفت.

وی افزود: بنابراین ناخواسته امام حسین (ع) به عنوان فردی آزادی خواه به جهان معرفی خواهد شد و در واقع پیاده روی اربعین بستر سازی و زمینه سازی برای شناسایی امام حسین و درک بهتر امام زمان (عج) خواهد بود.

سلیمانزاده به نقش زنان در پیاده روی اربعین اشاره و خاطر نشان کرد: بعضی‌ها برای حضور زنان در این حماسه بزرگ به خاطر سختی‌ها و مشقات راه خرده میگیرند با ذکر این دلیل که برای معرفی قیام امام حسین (ع) حضور آقایان کفایت میکند، ولی این را نباید فراموش کرد که نقش زنان و حضور در تمامی عرصه‌های مهم بر هیچکس پوشیده نیست.

وی افزود: زنان همیشه در طول تاریخ نقش سازنده داشتند به عنوان مثال در ایجاد انقلاب، تداوم انقلاب، در جنگ تحمیلی و در زمان کنونی نقش آنان در پیاده روی اربعین بسیار ارزشمند است بنابراین به جای حذف زنان از این حماسه سعی کنیم مشکلات و کمبود‌ها را با برنامه ریزی و تدبیر حل کنیم.

سلیمانزاده خاطر نشان کرد: حضور زنان در پیاده روی اربعین در ایجاد و تحقق یافتن بزرگترین آرمان و آرزو‌ها که همان ایجاد حکومت جهانی است موثر خواهد بود.

رئیس حوزه علمیه بانوان خاتم گفت: حضور زنان و مسلمانان با توجه به اینکه اربعین خود حاصل کار یک بانوی متعهد است میتواند با بصیرت همراه باشد و همانطور که شهید مطهری بیان کردند که یزید زمان خود را بشناسید و با روحیه ولایتمداری خود با یزدید زمان خود مقابله کنید.

سلیمانزاده خاطر نشان کرد: در واقع نقش زنان در اربعین صرف یک حضور ساده نیست بلکه حضوری همراه با شور، شعور، حماسه و معنویت است و مسلما مادرانی که تجربه حضور در پیاده روی را دارند میتوانند در تربیت فرزندانی حماسی با منش و اخلاق اسلامی موفق‌تر باشند و با تربیت نسلی انقلابی برای عصر ظهور آمادگی و جانفشانی کرده و در رکاب ولایت قرار گیرند.



رئیس حوزه علیمه خواهران خاتم در ادامه با اشاره به نقش و تاثیر پیاده روی اربعین بر مسئله سبک زندگی گفت: کسانیکه از نزدیک در پیاده روی اربعین حضور داشتند خصلت‌های ارزشمند انسانی مانند نوعدوستی، ایثار، تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها و همچنین تمرین کردن فاصله گرفتن از تجملات دنیا را در درون خود تقویت خواهند کرد و در مسیر بندگی تا رسیدن به رضایت خداوند قدم میگذارند.

رئیس حوزه علمیه خواهران خاتم اظهار داشت: ما مسلمانان نمیتوانیم بدون تاسی و الگو گرفتن از بزرگان به شیوه صحیح زندگی دست پیدا کنیم لذا ما در مسیر پیاده روی با تاسی از حضرت زینب (س) که خود آن بانوی بزرگوار حاصل سبک زندگی زهرایی است می‌توانیم به سبک صحیح زندگی دست پیدا کنیم
ارسال نظرات