وفایی در جمع بسیجیان پایگاه شهید مروه حوزه بنت الهدی (س) از ناحیه روح الله یزد:

فرزند آوری؛ جهاد امروز خانواده‌ها در عصر کنونی

کارگاه مادران پرچم داران مقابله با جنگ نرم بسیجیان پایگاه شهید مروه از حوزه بنت الهدی (س) ناحیه روح الله یزد با سخنرانی خواهر وفایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۸۹
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ وفایی در این جلسه با موضوع بررسی راهکار‌های افزایش جمعیت اعلام کرد:فرزند آوری جهاد امروز خانواده‌ها در عصر کنونی است. وضعیت رشد جمعیت باید در سطح خانواده‌ها بهتر بشود و با توجه به اینکه سن ازدواج بالا رفته است خواستار تشویق زوجهاجهت باردار شدن از سن ۳۵-۱۸ سالگی شدند.
وی در ادامه افزود یکی از دلایلی که تنزل جمعیتی در سطح کشور وجود دارد خواهران تحصیل کرده می‌باشد.
وفایی مطالبی را در خصوص بحث جمعیت را با آیات و روایات و نیز متن ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد افزایش نرخ باروری بیان نمودند.
وفایی در ادامه صحبت‌های خود، مهمترین دلایل افزایش سن ازدواج و باروری را چنین بیان کرد:تغییرات فرهنگی و تغییر در دیدگاه جوانان نسبت به موضوع ازدواج و کیفیت زندگی، مشکلات اقتصادی، میل به ارتقای سطح تحصیلات بالاخص در دختران، اشتغال بانوان و تعارضات موجود با ازدواج و فرزند آوری در بخش‌های دولتی و خصوصی، شهرنشینی و تغییر سبک زندگی
وی در خصوص تاثیر آموزش مهارت‌های زندگی و تقویت مراکز آموزشی هنگام ازدواج در افزایش تحکیم بنیان خانواده و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و افزایش تمایل به فرزند آوری تاکید کرد.
ارسال نظرات