با توجه به حجم اقدامات انجام شده:

«کشت گیاهان دارویی» مهترین اقدام اقتصاد مقاومتی در اشکذر

در سند چشم انداز شهرستان اشکذر برنامه‌هایی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است که از کشت گیاهان دارویی می‌توان به عنوان برنامه شاخص آن اشاره کرد.
کد خبر: ۸۹۴۵۷۹۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر:مقام معظم رهبری در آغازین دقایق نوروز ۹۶ شعار سال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید واشتغال» نام گذاری نمودند و آنرا، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی برشمردند که جامعه به آن احتیاج دارد. در سند چشم انداز شهرستان اشکذر برنامه‌هایی در همین راستا اجرایی شده است که از کشت گیاهان دارویی می‌توان به عنوان برنامه شاخص آن اشاره کرد.
متکی بودن اقتصاد ایران به درآمد‌های نفتی و تاثیرپذیری درآمد‌ها از مسائل سیاسی و اقتصادی، آسیب پذیری اقتصاد کشور را سبب شده است. در این میان محصولات جنگلی، مرتعی و گیاهان دارویی و صنعتی علاوه برنقش خاصی که در اقتصاد داخلی دارند، می‌توانند تاثیر بسزایی در صادرات غیرنفتی داشته باشند.
ویژگی‌های اقلیمی، برخورداری از ۳۰۰‌روز آفتابی در سال و اختلاف دمای مناسب میان سردترین و گرم‌ترین نقطه در استان زمینه رشد و نمو گیاهان وحشی و دارویی را در استان فراهم کرده است.
خوشبختانه با روی آوردن دنیا به ویژه کشور‌های پیشرفته به استفاده از فراورده‌های گیاهی و مصرف روزافزون آن در جهان، چه در صنعت داروسازی و چه در صنایع غذایی و آرایشی- بهداشتی و با توجه به تنوع آب و هوایی کشور و امکان رویش بیشتر گیاهان در آن، فرصتی طلایی نصیب کشورمان شده که باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرده وحضور خود را در بازار‌های جهانی بیش از پیش افزایش دهیم.
ارسال نظرات