امام‌جمعه ابرکوه عنوان کرد:

ناکامی تروریست‌ها در برهم زدن امنیت ایران/پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین حماسه اجتماعی جهان است

امام‌جمعه ابرکوه گفت: قطعاً شجاعت و رشادت مرزبانان شهید، توان دفاعی و نظامی کشور، نقشه تروریست‌ها و حامیان آنان را باهدف بر هم زدن امنیت کشور، ناکام گذارده است.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۸۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه، در خطبه‌های امروز نماز جمعه ضمن تسلیت اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: امسال در مراسم پیاده‌روی زائران اربعین حسینی در کربلا، اوج اقتدار و افتخار پیروان مکتب ولایت به نمایش درآمد و این برنامه ازاین‌پس به‌عنوان یک فرهنگ و نماد شکوه دینی در جهان اسلام تثبیت خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی گفت: بدون شک حضور میلیونی زائران اربعین که با فریاد «لبیک یا حسین» راهی کربلا شده‌اند، بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین اجتماع حماسی جهان محسوب می‌شود و در حقیقت نمایش قدرت تمام‌عیار مسلمانان جهان به‌ویژه شیعیان است که حداقل از شصت کشور جهان در این مراسم شرکت کردند.

وی افزود: ادامه روند این حرکت الهی مبنای جنبش تمدن مهدوی است. تمدنی که نویددهنده افول ستاره نگون‌بخت تمدن سکولار غربی است. تمدنی مبتنی بر ایمان، عدل، ایثار، عاطفه و اخلاق با نماد همنوع دوستی و بشرخواهی در تقابل بافرهنگی که مروج ظلم، ستم، تجاوز، حق کشی و جهان خواری است.

حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت پیاده‌روی زیارت اربعین تصریح کرد: راهپیمایی اربعین سیر آفاقی و اَنفُسی دارد، یعنی این حرکت مقدس زیارتی که در هر گامش هزاران حسنه برای زائر امام حسین (ع) ثبت می‌شود یک سفر درونی است.
وی ضمن تسلیت شهادت تعدادی مرزبانان غیور و شجاع کشور در هفته گذشته توسط اشرار تروریست، بیان کرد: قطعاً شجاعت و رشادت این عزیزان و توان دفاعی و نظامی کشور، مجاهدت و فداکاری‌های فرماندهان و مدافعان حرم؛ نقشه تروریست‌ها و حامیان آنان را باهدف بر هم زدن امنیت کشور، ناکام گذارده است.

خطیب جمعه ابرکوه با اشاره به استعفا سعدحرین نخست‌وزیر لبنان به بهانه اعتراض به ایران و حزب‌الله لبنان، گفت: این عنصر سرسپرده متولد ریاض که عمر سعد امروز است، با پاسپورت و تابعیت عربستانی، حقّش نبوده و نیست که نخست‌وزیر لبنان باشد.

حسینی تأکید کرد: حکام سعودی قصد دارند شکست‌های پیاپی در جنگ نیابتی داعش را با فتنه‌جویی در لبنان جبران کنند و تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله را مشروعیت بخشند. آن‌ها می‌خواهند به ایران هراسی پساداعش دامن بزنند و تأثیرگذاری تخریبی عربستان در لبنان و ائتلاف غربی، عربی، عبری را به نمایش بگذارند.

وی در پایان گفت: اوضاع مسلمانان ستمدیده و رنج‌کشیده میانمار بسیار بحرانی است. کمیته کمک به این مسلمانان گرفتار در ابرکوه تشکیل شده است و درصدد جمع‌آوری کمک‌های مردمی با محوریت کمیته امداد است؛ لذا از همه شما مردم مؤمن و همنوع دوست درخواست داریم با کمک‌های نقدی‌تان به یاری این محرومان رنج‌کشیده بشتابید.
ارسال نظرات