روزانه ۵ هزار پرس غذا در هر وعده بین زائران اربعین در نجف توزیع شد

مسئول اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان در عراق گفت: آشپزخانه‌ مستقر در موکب مرکزی حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در نجف در روز هر وعده ۵ هزار غذا طبخ می‌کرد که ۲ هزار غذا به حرم تحویل داده شده و ۳ هزار غذا بین زائران لرستانی توزیع می‌شد.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۸۷
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد سرلک در مورد فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اربعین لرستان در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: حدود چهار ماه قبل کار ستاد مردمی اربعین لرستان به طور رسمی شروع شد و در چندین سفر به کشور عراق، جلسات متعددی با مدیران ارشد کربلا و نجف و همچنین با آیت‌الله حسینی مسئول بعثه رهبری در کشور عراق داشتیم.

وی با اشاره به مواکب لرستان در شهر نجف افزود: در شهر نجف پنج موکب به لرستان دادند به طوری که استان ما تنها استان کشور بود که توانست در شهر نجف مدرسه بگیرد و برای نخستین بار در نجف سه مدرسه در اختیار ستاد اربعین لرستان قرار گرفت.

مسئول اسکان ستاد مردمی اربعین لرستان عنوان کرد: در کنار این مواکب دو آشپزخانه در اختیار ما بود یکی آشپزخانه حرم حضرت امیرالمومنین(ع) بود که 15 آشپز لرستانی از سوم تا 17 صفر در آنجا طبخ غذا می‌کردند.

رابط ستاد اربعین برای پیگیری امور در کشور عراق گفت: دیگری آشپزخانه‌ای بود که در موکب مرکزی حضرت ابوالفضل(ع) لرستان راه‌اندازی شد که طی هشت روز هر وعده 5 هزار غذا تهیه می‌شد که دو هزار غذا به حرم تحویل داده شده و سه هزار غذا بین زائران لرستانی توزیع می‌شد.

وی بیان کرد: همچنین نانواهای لرستانی نیز در دو نانوایی در حرم حضرت امیرالمومنین(ع) مستقر شده و کار پخت نان انجام می دادند.

سرلک با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در شهر کربلا اظهار داشت: در شهر کربلا نیز با توجه به اینکه ما سال گذشته خدمات بسیار خوبی در مدارس انجام دادیم آموزش و پرورش کربلا 9 مدرسه در اختیار ما قرار داد اما دو مدرسه چون کنسولگری ایران در آنها مستقر بود به احترام آنها ما عقب نشینی کردیم و در مجموع هفت مدرسه در اختیار ما قرار گرفت.

وی افزود: امیدواریم برای سال آینده هم مدارس بهتر و هم نزدیک‌تر به حرم را در اختیار ما قرار دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات