با حجاب کامل و در شان بانوان مسلمان در مسابقات آسیایی حضور یافتیم

ملی پوش هرمزگانی تیم بسکتبال گفت: با اینکه سال های زیادی در مسابقات حضور نداشتیم، توانستیم در چهره یک مدعی ظاهر شویم.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۱۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ اول ماه جاری بود که تیم بسکتبال بانوان برای نخستین بار در مسابقه ای رسمی حضور پیدا می کرد و با وجود همه مخالفت های فدراسیون بین المللی بسکتبال، فیبا توانست با حجاب کامل در این مسابقات حضور پیدا کند.

تیم بسکتبال بانوان جوانان ایران به عنوان نخستین تیم ملی اعزامی به این مسابقات با درخشش خود توانست به مقام چهارم دست یابد که با توجه به تجربه سایر تیم ها نتیجه بسیار دل چسبی بود.

تیم بانوان بسکتبال با ترکیب مژده نظری، فاطمه آقازادگان، مریم شریعتی، فاطمه مرتضوی، عسل نسترن تهرانی، رکسانا کریمی، روژین طلاکوب، پیونیک آراکلیان، غزل ملکی، زینب غفاری، آیدا گل محمدی و عسل محسنی بعد از ۳۷ سال به مسابقات سطح B قهرمانی آسیا در هند اعزام شد و نکته حائز اهمیت حضور عسل محسنی دختر هرمزگانی در این ترکیب بود.

عسل محسنی ملی پوش هرمزگانی تیم بسکتبال بانوان در گفتگو با خبرنگار هرمز در خصوص سابقه ورزشی خود اظهار کرد: مادرم مربی بسکتبال است و علاقه به بسکتبال را ایشان در من زنده کرد و در شش سالگی بسکتبال را تحت نظر مادرم خانم قاسم پور شروع کردم و اصول بسکتبال را از او آموختم.

ملی پوش هرمزگانی تیم بسکتبال با اشاره به اولین حضور خود در اردوی ملی تصریح کرد: ۱۴ ساله بودم که به اولین دور اردوی ملی بسکتبال دعوت شدم و در کمپ اردوهای ملی تمرین کردم اما به علت محروم بودن تیم بانوان هیچ اعزامی در کار نبود و به بندرعباس برگشتم.

عسل محسنی با تاکید بر اینکه تمرین سخت، راز پیشرفت او است، گفت: من در روز بیش از هفت ساعت تمرین می کردم و اکنون هم به همین شکل است و نمی توان بدون سختی توقع پیشرفت داشت.

وی با بیان اینکه دانش آموز است، گفت: اکنون دو ماه از آغاز سال تحصیلی می گذرد و من به علت حضور در مسابقات در کلاس های درس حضور نداشتم و باید با تلاش بیشتر خود را به بقیه دانش آموزان برسانم.

ملی پوش هرمزگانی تیم بسکتبال بانوان با اشاره به نحوه استعدادیابی تیم ملی، اظهار کرد: دعوت به اردو از طریق تیم ها بود و با اینکه استان هرمزگان امسال تیمی برای حضور در مسابقات نداشت یکی از مربیان تیم ملی نام من را در لیست دعوت شدگان قرار داده بود و از بین ۱۰۰ نفر دعوت شده برای تیم ملی انتخاب شدم.

عسل محسنی با اشاره به دوری چندین ساله تیم ملی بسکتبال بانوان از رقابت های رسمی، گفت: تیم ملی بانوان کشورمان به علت استفاده از لباس های حجاب داری که فیبا آن ها را تایید نمی کرد، حق شرکت در مسابقات را نداشت و تنها با بازی های دوستانه با کشورهای مسلمان خود را محک می زد.

وی افزود: اکنون بعد از ۴۰ سال لباس های ما تصویب شد و با همت آقای مشحون رییس فدراسیون بسکتبال توانستیم با حجاب کامل و در شان بانوان مسلمان در این مسابقات حضور یابیم.

ملی پوش هرمزگانی تیم بسکتبال بانوان با اشاره به طراحی ویژه لباس ها، تصریح کرد: لباس ها به گونه ای طراحی شده بود که کوچک ترین مزاحمتی رابرای ما ایجاد نمی کرد و با توجه به اینکه ما تنها تیم با حجاب این مسابقات بودیم نگاه همگان به ما خیره بود.

عسل محسنی ادامه داد: خوشحالم که استقامت های ما نتیجه داد و فدراسیون بین المللی بسکتبال پی برد که حضور با حجاب خواست همه ماست و با حفظ عفاف یک بانوی مسلمان توانستیم بهترین عملکردمان را ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: با اینکه سال های زیادی در مسابقات حضور نداشتیم، توانستیم در چهره یک مدعی ظاهر شویم و اگر زمان بیشتری برای تمرین داشتیم نتیجه ای بهتر از چهارمی کسب می کردیم.

ملی پوش هرمزگانی تیم ملی با اشاره به اینکه دو فصل در تیم های استان فارس و تهران توپ زده است، گفت: نه ساله بودم که از این تیم ها پیشنهاد داشتم و به آنجا رفتم اما نهایتا به شهر خودم برگشتم چون فکر می کنم اگر بازیکن خوبی هستم و توانایی دارم باید از آن برای پیشرفت استان خودم استفاده کنم.

عسل محسنی با تاکید بر اینکه موفقیت به امکانات مربوط نیست، بیان کرد: موفقیت ما وابسته به تلاش ما است و ربطی به امکانات ندارد و نباید خود را با این بهانه از پیشرفت محروم کنیم.

وی با اشاره به اینکه همراهی و حمایت خانواده در موفقیت هر انسانی تاثیر گذار خواهد بود خاطر نشان کرد: خانواده ام همیشه در کنار من حضور دارند و به من قوت قلب می دهند و حتی قبل از مسابقات زمانی که مضطرب بودم برای به دست آوردن آرامشم با مادرم صحبت می کردم؛ همچنین باید از آقایان دانشور، موسوی و رضایی و دیگر عزیزانی که از من برای رسیدن به این جایگاه حمایت می کنند، تشکر کنم.


 
ارسال نظرات