سيدحسين علوى در مناظره با زيباكلام:

اگر عُمّال آمريكا با دشمنان آمريكاستيزى جهادنكاح مى كردند، ديگر صدايى عليه آمريكاستيزى باقى نمى ماند!

زیباکلام: آمريكاستیزی تیشه زدن به ریشه منافع ملی است/علوى: دشمنان استكبارستيزى سه دسته؛ يا جاهلند، يا عامل دشمن اند، يا بزدل و ترسو هستند
کد خبر: ۸۹۴۶۰۶۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

مناظره سيدحسين علوى و صادق زيباكلام با عنوان «فرجام عشق بازى با گرگ!» در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی سید حسین علوی اظهار داشت: مفهوم استکبار عبارت جدیدی نیست، بلکه واژه اى قرآنی است و ریشه آن در کبریائی نفس، خودمداری و نفس‌پرستی است. استکبار می‌تواند در یک شخص یا حکومت متجلی ‌شود. استکبارستیزی جزء ذات اسلام و از شئون ماهوى توحید است و کسی که قائل به توحید است نمی‌تواند قائل به مبارزه با طاغوت نباشد.

وی ادامه داد: در دنیای جدید دولت‌هایی تبدیل به مظهر خودبرتربینی شده‌اند و کودک و زن بی‌دفاع را می‌کشند، طالبان و داعش را تشکیل می‌دهند، هواپیمای مسافربری را ساقط می‌کنند و هر روز بر ستم خود می‌افزایند. این همان استکبار مدرن است و امروز نام آن امریکاست و اگر ما جلوی امریکا می‎ایستیم برای این است که منافع مادی و معنوی مان را تهدید می‌کنند. پس منافع ملى ما در استكبارستيزى است.

علوی خاطرنشان کرد: رمز بقاء هر کشوری در استقامت است. کسانی که می‌گویند شعار مرگ بر امریکا باید حذف شود سه دسته اند؛ یا بزدلند یا عمله امریکا هستند و یا اینکه جاهلند.

در ادامه مناظره صادق زیبا کلام اظهار داشت: حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایدوئولوژیک است بنابراین تاریخ گذشته و امروز را در چارچوب ایدوئولوژیک تفسیر می‌کنند و این ایدوئولوژی در برابر علم و تاریخ سپر می‌اندازد و سعی دارد تاریخ را تحریف کند.

وی افزود: مقوله استکبارستیزی يك نمونه از ایدوئولوژی محورى نظام است اما اینکه چگونه استکبارستیزی گفتمان اصلی انقلاب اسلامی شد نیاز به برگشت به گذشته دارد.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران علیه رژیم شاه انقلاب سیاسی بود؛ انقلابی بود که به دنبال خواسته‌های مشخص سیاسی بود.

زیباکلام به جنایات و توطئه‌های امریکا در دوران قبل و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی از این جنایاتی که در تاریخ گفته‌اند دروغ است و برخی نصف و نیمه بازگو شده است.

علوی در ادامه به سخنان زیباکلام درخصوص جنایات امریکا اشاره داشت و افزود: چطور از يك مقدمه درست می‌توان چنين نتیجه غلطى گرفت؟ آقای زیباکلام سیاهه‌ای از جنایات امریکا علیه ایران را مطرح می‌کنند بعد می‌گویند حالا كه همه کشورها با امریکا خوب هستند پس چرا ما نباید خوب باشیم؟! آیا این استدلال درستی در برابر جنایات امریکاست؟!

سيدحسين علوى ادامه داد: امنیت کشور ما نتیجه مقاومت است. دولت‎هایی که هم‌پیمان و وابسته به امریکا هستند چیزی جز ذلت نصیبشان شده است؟ محسن حججی شهید نشد تا دولتی از آن طرف عالم بیاید و بگوید من آقای شما هستم و اگر از من اطاعت نکنید موجودیت خود را به خطر انداخته‌اید. بعد هم آقاى زيباكلام همين مطلب را تكرار كنند!

وی یادآور شد: همین داعشی که جنایات زیادی داشته است به گفته هیلاری کلینتون توسط امریکا ایجاد شده و توسط عربستان حمایت می‌شود حال چگونه می‌شود با چنین جنایتکارانی سازش کرد؟

علوی افزود: مشکل ما با امریکا بر سر موجودیت است. اختلاف ما با امریکا اختلاف حسین(ع) و یزید است.
همانطور كه امكان ندارد نور و ظلمت و بود و نبود در يكجا با هم جمع شوند، محال است ظالم و مظلوم و مستكبر و مستضعف نيز يكجا جمع شوند!

زیبا کلام در ادامه این مناظره اظهار داشت: زمانی که هواپیمای ایرباس ما را زدند تحقیقاتی در قوای مسلح و سنای امریکا در این باره صورت گرفت که آیا خلبان هواپیمای جنگی از روی عمد این کار را انجام داده یا نه و این نشان می‌دهد که هواپیمای ما را تعمدی نابود نکردند چرا که اگر عمدی بود این همه تحقیق برای چه بوده است؟!

صادق زيباكلام در بخش دیگرى از سخنان خود به انتخابات 88 اشاره کرد و گفت: باید تلویزیون ایران به فتنه‌گران فرصت می‌داد که دلیل کارشان را بیان کنند.

وی بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای این بوجود امد که در ان زندانی سیاسی وجود نداشته باشد، انتخابات ازاد باشد، ازادی بیان باشد ولی ما شاهد هیچ یک از این موارد نیستیم.

زیباکلام ابراز داشت: استکبارستیزی به جز مصیبت و بدبختی و از بین بردن منافع ما هیچ سودی نداشت و در حقیقت تیشه به ریشه منافع ملی ایران داشت.

وی تصریح کرد: مشکل جریان تندرو با برجام مسئله هسته‌ای نیست بلکه از هسته‌ای برای استکبارستیزی استفاده می‌کند.

در ادامه سيدحسين علوى خطاب به کسانی که می‌گویند استکبار برای ما چیزی به ارمغان نیاورد پاسخ داد: آیا چیزی بالاتر از عزت، سربلندی، استقلال و امنیت برای ملتی وجود دارد؟

آیا مى پسنديديد که نظامیان امریکایی به راحتی در کوچه و خیابان ما راه بروند و یا مثل چین و کره کشورمان به پایگاه نظامی برای امریکا تبدیل شود. ایا امثال آقاى زيباكلام تجاوز به ناموس خود را (مثل فجايع اوكيناواى ژاپن) از سوی بیگانگان خوش مى دارند؟!

علوى افزود: اگر طرفداران رفاقت با گرگى چون آمريكا، خداى ناكرده طعم تلخ جهاد نكاح با نواميسشان را كه توسط حيوانات دست ساز آمريكا به كام مردم عراق و سوريه ريخته شده، مى چشيدند، آنوقت چهره هايشان موقع پاسخ به پرسش از دوستى يا دشمنى با آمريكا ديدنى تر بود!

وقتى حضرات مى گويند آمريكاستيزى هيچ دستاوردى براى ما نداشته! همين نشان مى دهد جايشان زيادى گرم بوده! و إلا هيچ عاقلى ستيز با دشمن حيوان صفتى كه قصد نابودى تو كرده را كار بى حاصل نمى خواند!

علوی در پاسخ به گفته زیباکلام مبنی بر اینکه چرا به فتنه‌گران در رسانه ملی اجازه صحبت را ندادند، اعلام داشت: اولا فتنه‌گران به امام حسین(ع) و دیگر مقدسات ما توهین کنند بعد بیایند و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را تریبون خود قرار دهند؟! در ثانى؛ شماها تلويزيون داشتيد. مگر بى بى سى نداشتيد؟! مگر VOA و من و تو و سيماى منافقين و... نداشتيد؟!! ثالثا؛ مگر تلويزيونهاى شما مثل صداى آمريكا به امثال علوى تريبون مى دهند كه ما به شما تريبون بدهيم؟! رابعا؛ طنز ماجرا اين است كه خود آقاى زيباكلام دم به دقيقه در همين تلويزيون جمهورى اسلامى هستند!

زيباكلام در ادامه با اشاره به كودتاهاى هفتادسال اخير مدعى شد آمريكايى ها در هيچ كودتايى نقش نداشته و حتى يك سرجوخه به ايران نفرستادند!

علوى نيز در خاتمه در پاسخ به اين ادعاى عجيب گفت: اولا احتمالا افسران جزغاله شده ارتش آمريكا در صحراى طبس و لشگر به گِل نشسته كودتاى ناكام آمريكا از نظر امثال آقاى زيباكلام همگى جُك و خواب و توهم بوده اند!
ثانيا ايشان را دعوت مى كنم تا كتاب مأموريت مخفى در تهران (نوشته ژنرال آمريكايى؛ هايزر) كه انتشارات اميركبير آن را به فارسى منتشر نموده، تا با مطالعه آن اعتراف تاريخىِ ژنرال پنج ستاره پنتاگون و ناتو مبنى بر طرح ريزى كودتا عليه انقلاب را متوجه شوند، كودتا چيست؟ آمريكا كيست؟ و سرجوخه و ژنرال چه درجه هايى است!

ارسال نظرات