رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

راه یابی ۶۵۰ اثر به آخرین مرحله داوری کنگره سراسری شعر عاشورایی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قروه از راه یابی ۶۵۰ اثر به آخرین مرحله داوری دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی خبرداد.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۹۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
شهلا مژده صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان با اشاره به برگزاری دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی اظهار داشت: دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در روز‌های ۲۲ و ۲۳ آبان ماه در شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد آثار نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، افزود: ۶۵۰ اثر به مرحله داوری کنگره سراسری شعر عاشورایی راه یافته اند که این تعداد نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی حکایت دارد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۴۰ اثر به مرحله داوری راه یافته بودند، خاطر نشان کرد: فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی ۲۲ شهریور ماه سال جاری منتشر شد.

وی با بیان اینکه بخش شعر عاشورایی اصلی‌ترین بخش این کنگره می‌باشد، افزود: در بخش ویژه کنگره شعر‌هایی با موضوع ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهدای مدافع حرم به سه زبان فارسی، کُردی و تُرکی به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه خاطر نشان کرد: در این بخش همچنین شاعران آثار خود را در خصوص شهید محسن حججی و شهدای جوان متمسک به سیره ائمه اطهار (ع) به دبیرخانه ارسال نموده اند.

وی افزود: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین (ع) ویاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن از اهداف برگزاری کنگره دهم می‌باشد.

مژده با اشاره به اینکه این فراخوان به بیش از ۲۰۰ نهاد علمی، فرهنگی و هنری در تمام استان‌های کشور ارسال شده است، افزود: اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان قروه و دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگی هنری وادبی آئین‌های عاشورایی استان کردستان با حمایت معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان، دهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال برگزار می‌کند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات