یک مخترع بسیجی در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

اختراع دستگاه هسته گیر و خمیرساز خرما با کاهش هزینه ها

رستمی گفت: دستگاه هسته گیر و خمیرساز هزینه ها و خسارات را تا حدود زیادی کاهش داده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد می کند و باعث تنوع محصولات به دست آمده از خرما نیز می شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۱۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

فرهاد رستمی مخترع و نخبه علمی بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش و اصلاح الگوی مصرف اظهار داشت: دستگاه هسته گیر و خمیر ساز خرما یکی از اختراعاتی است که در راستای کاهش مصرف که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده اند می باشد.

عضو نخبگان سازمان بسیج علمی خاطر نشان کرد: دستگاه هسته گیر و خمیر ساز خرما سه نوع دارد. نوع اول شکافی است که متعلق به یک شرکت آمریکایی است و صد درصد هم هسته گیری خرما را انجام نمی دهد.

این نخبه علمی بسیجی با اشاره به نوع دوم دستگاه هسته گیر خرما بان کرد: نوع دوم سوراخی است که هسته را می شکند و این نوع هم مطلوب نیست.

رستمی تصریح کرد: نوع سوم آن که خمیر ساز است و بنده اختراع کرده ام ابتدا هسته گیری خرما را انجام می دهد و بعد از نرم کردن خرما خمیری از آن به دست می دهد و حتی خمیر خرما را تا 80 درجه گرم می کند و محصولات متنوعی از آن ایجاد می کند.

این مخترع بسیجی یادآور شد: این دستگاه هزینه ها و خسارات را تا حدود زیادی کاهش داده و ارزش افزوده بالایی را ایجاد می کند و باعث تنوع محصولات به دست آمده از خرما نیز می شود.

 

ارسال نظرات