خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

اعزام 9 کد گروه عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اعزام 9 کد گروه عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۰۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

اعزام 9 کد گروه عملیاتی و یک دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر محمد حسین صومی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به منظور خدمت رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه و آگاهی از محل حادثه، آمادگی کامل خود را به مراکز درمانی اعلام کرد.
 
وی افزود: پیرو تماسی که با همکاران در مناطق زلزله زده داشتیم، برای انتقال نیروهایی که در مرکز فوریت های پزشکی 115 وجود دارند و همچنین اعلام آمادگی برای پذیرش مصدومان و مجروحان که شمار آن ها در نیمه ی شب اعلام شد، قرار شد تا پنج کد از کدهای مستقر در مرز مهران را به مرکز کرمانشاه انتقال دهیم.
 
وی تاکید کرد: چند ساعت قبل بنا به درخواست همکاران مستقر در محل حادثه و تماس هایی که برقرار شده بود،  چهار کد را نیز به همراه اتوبوس آمبولانس به منطقه منتقل کردیم.
 
صومی گفت: ستاد بحران دانشگاه از همان لحظات اولیه فعال بوده و همه ی اورژانس بیمارستان های استان از منطقه اتصال یعنی جایی که آذربایجان شرقی به غربی متصل می شود، تا مرکز شهر تبریز در حالت آماده باش هستند و تیم های درمانی متشکل از متخصصان جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحان و پرستاران آماده هستند و به محض اعلام نیاز اقدام خواهد شد.
 
وی با اشاره به تجربه ی زلزله ی ارسباران بیان کرد: با توجه به توانمندی های موجود در آذربایجان شرقی و تجربه ی ما از زلزله ی منطقه ارسباران، کادر بهداشتی و درمانی استان آماده ی حضور در محل حادثه هستند. مجموعه نیروهای بهداشتی و درمانی دانشگاه به عنوان پشتیبان در قسمت های مختلف به صورت آماده هستند و بر اساس نیاز به منطقه مورد نظر اعزام خواهند شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها