جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع)هرمزگان، گفت: افزایش سرانه مطالعه در بین جوانان ضروری است.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۷۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
 
 
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان،در راستای توسعه ،نهادینه و ترویج  فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و همچنین بمناسبت گرامیداشت هفته کتاب وکتابخوانی ، سرهنگ علی نژاد ، جانشین سپاه امام سجاد( ع ) با همراهی تعدادی از معاونین این نهاد انقلابی، باحضور در مدرسه ی ابتدایی راه آهن و پیش دبستانی شجره طیبه، ضمن گرامیداشت این هفته، نسبت به اهدا کتاب به دانش آموزان اقدام نمودند.
جانشین سپاه استان در این مراسم بر اهمیت علم آموزی تاکید نمودند و توسعه ی روز افزون اقتدار نظام جمهوری اسلامی،رفع مشکلات وحل مسایل را درگرو توسعه کمی وکیفی وکاربردی علم وفناوری وتولید دانش بومی دانستند و از طرفی مقاطع پیش دبستانی وابتدایی را از مهمترین مراحل زندگی در حوزه ی یادگیری دانستند. ودرنهایت تاکید بر بهره مندی از روش های مطالعه شده ی هدفمند در راستای افزایش سرانه نرخ مطالعه کتاب در شهر بندرعباس واستان هرمزگان شدند.
سپس با حضور در میان دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی، نسبت به اهدا کتاب به آنان اقدام نمودند.
جانشین سپاه استان بعداز اتمام مراسم با حضور در پیش دبستانی شجره طیبه ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ، نسبت به اهدا کتاب به فراگیران این پیش دبستانی مبادرت نمودند.
معاونین دانش وپژوهش ، دبیرکانون اندیشه ورزی،آموزش وفرهنگ پاسداری و مرکز فرهنگی خانواده سپاه استان، سرهنگ علی علی نژاد رادرایندمراسم همراهی نمودند.
برنامه بالا  به همت وبرنامه ریزی معاونت دانش وپژوهش سپاه امام سجاد( ع) انجام شده است.
درحاشیه مراسم بالا، معاون دانش پژوهش سپاه استان، برنقش مهم وموثر فراگیری علم درسالهای اول زندگی درشکل دهی شخصیت افراد تاکید داشتندوآموخته های این دوران را موثر در ظهور وبروز عملکرد آنان در آینده دانستند.
تاکید نمودند، توفیق در ترغیب وایجاد عادت به مطالعه مفید وموثر در کودکان ونوجوانان ازسوی والدین ومربیان وآموزگاران، می تواند تضمین کننده سعادت فرد وجامعه در آینده باشد و نوید بخش پرورش نسلی آگاه و کارامد را می دهد.
اهتمام به ایفای چنین نقش مهمی ، یعنی ترغیب وایجاد عادت به کتابخوانی و مطالعه موثر ومفید، از آن روی پراهمیت می نماید که کودکان ونوجوانان ما ، باحجم زیادی از اطلاعات( فضای مجازی، بازیهای رایانه ای، حتی والدین و آموزگاران) مواجهند، وچنانچه سرنوشت فرزندان ونسل آینده را مهم می شماریم، ضرورت توجه به این مهم ، آن هم در این مقطع سنی پراهمیت جلوه می دهد.
درواقع اجرای برنامه در این دو مقطع که به بهانه ی هفته ی کتاب وکتابخوانی انجام شد، بصورت نمادین والبته اعتقاد کامل به حساسیت وضرورت موضوع صورت گرفت، که بحمدلله مورد استقبال اولیا ومربیان واز همه مهمتر دانش آموزان وفراگیران عزیز قرارگرفت.
ارسال نظرات