معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان:

آمادگی پذیرش طرح‌های پیشنهادی از سرمایه ‌گذاران جهت توسعه منطقه گردشگری گلابر

جهت توسعه منطقه گردشگری گلابر، تمایل به جذب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی وجود دارد و استان، آماده پذیرش طرح‌های پیشنهادی از سوی سرمایه ‌گذاران است.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۷۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه هماهنگی توسعه منطقه تفریحی و گردشگری سد گلابر،گفت: استان، آماده جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور توسعه  منطقه گردشگری گلابردر زمینه های گردشگری و تفریحی است و در این راستا، زمینه لازم نیز فراهم شده است.

جواد رحمتی افزود: جهت توسعه منطقه گردشگری گلابر، تمایل به جذب سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی وجود دارد و استان، آماده پذیرش طرح‌های پیشنهادی از سوی سرمایه ‌گذاران است که در این زمینه، اولویت با سرمایه‌ گذارانی است که در منطقه، فعالیت داشته و تمایل به ورود به این عرصه را دارند تا در کل یا بخش‌ هایی از این مجموعه، سرمایه‌گذاری کنند.

وی اظهار داشت: تامین امکانات تفریحی و ورزشی، یکی از نیازهای اساسی منطقه گلابر به شمار می آید و راه اندازی قابلیت ها و ظرفیت های ورزشی در رشته هایی همچون صخره ‌نوردی، پیست اسب ‌سواری، ایجاد زمینه های لازم برای توسعه ورزش ‌های آبی و ماهیگیری، می‌تواند به‌ عنوان منبع درآمدزایی، انگیزه‌ مضاعفی برای ورود بخش خصوصی به این عرصه باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: هم اکنون بخش ‌های دیگری مانند میهمان سرا و سالن‌های ورزشی موجود در منطقه گردشگری گلابر آماده بهره ‌برداری هستند که این مکان‌ها تنها نیاز به تعمیر و توسعه جزئی دارند تا به مرحله بهره برداری و استفاده مردم برسند که  با ورود سرمایه‌ گذار به این مجموعه قابل اجراست.

جواد رحمتی افزود: این امکان وجود دارد که آورده سرمایه‌گذار به ‌صورت قرارداد BOT به بخش خصوصی واگذار شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون علیرغم تکمیل نبودن مجموعه تفریحی منطقه، مشاهده می شود که مردم حتی در فصول سرد سال به این محل مراجعه می‌کنند و حتی امکان ماهیگیری در برخی روزهای زمستان نیز در این منطقه وجود دارد که همه این مسائل، نشان دهنده ظرفیت مناسب گردشگری و تفریحی در منطقه گلابر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: اگرچه دولت، برنامه‌ای جهت توسعه فضاهای اطراف دریاچه سد نداشته و ورود به این عرصه، با توجه به موازین قانونی موجود در کشور، غیر ممکن است ولی به نظر می رسد می توان از ظرفیت های بسیار مناسب منطقه گلابر، در راستای توسعه گردشگری استفاده مطلوبی نمود و با توجه به اینکه تاسیسات و زیرساخت های اولیه در گلابر فراهم شده، آینده خوبی برای این منطقه متصور می شود.

 

 

ارسال نظرات